Projekce filmu Šmejdi, který ukazuje nátlakové praktiky na seniory, kterých jsou firmy schopny, vzbudila v Plzni velký zájem. A není divu - barevný leták zvoucí na zájezd, kde člověk dostane zdarma oběd, hodinky a manželský pár navíc čtyři šišky salámu, už našel ve schránce každý.

Účast na nějaké předváděcí akci přiznal každý z oslovených. Téměř všichni ale dodali, že koupi předražených matrací nebo nádobí odolali. „Dřív jsem jezdila, hlavně kvůli programu. Ale na ten se často ani nedostalo. Nikdy jsem nic nekoupila, jsem na tyhle věci dost opatrná," dušovala se Plzeňanka Helena z Lochotína.

Podobně mluvil i pan M. M., který se na film přišel podívat s manželkou. „Já nikdy nepodlehl, žena ano. Ale nebyly to úplně špatné věci. Také jsme nikdy nezažili tak moc agresivní prodejce," řekl Deníku Plzeňan, který si nepřál zveřejnit jméno.

Film Silvie Dymákové měl premiéru na festivalu Finále, nyní jej uvádí i plzeňské multikino CineStar v Olympii. Senioři nad 65 let, tedy věková skupina, kterých se nejvíc týká, na něj mají vstup zdarma. „Je dobře, že něco takového vzniklo. Aspoň další lidi nenaletí," podotkla seniorka Růžena. 

Zároveň s promítáním bylo také možné podepsat petici proti praktikám prodejců. Zatímco před filmem se podepsalo jen několik lidí, po promítání se řádky s podpisy rychle plnily.