„Devatenáctitunová princezna po složité přepravě trajlerem konečně dosedla na kolej muzejního depa," doplnil.

Snaze dostat ji do Strašic samozřejmě předcházelo nejedno jednání a ve finále pak i ne zrovna snadná manipulace. Trvala přes půl dne a vyžadovala si mistrnou součinnost jeřábníka a týmu hned tří vazačů.

Novým domovem ´Té Trojky´ se stal hangár určený původně pro tanky. Vedle nového přírůstku nyní ve svém nitru ukrývá i řadu autobusů a trolejbusů. Plzeňská tramvaj je vlastně už druhou v pořadí, ovšem první opravdovou. Prim patřil filmové maketě s hvězdným třpytem. Byla totiž použitá při natáčení slavného muzikálu Dáma na kolejích.

Vůz s označením linka 1, který měl původně konečnou na Bolevci, je nefalšovanou tramvají. „Jen trať se jí poněkud zkrátila, zatím na ´celých´ třicet metrů," podotkl s úsměvem Lang a dodal: „Strašice tak mohou díky vozovému parku, ustájeném v muzeu, směle aspirovat na velkoměsto."

„Jako klub jsme se prvotně zaměřili na vozidla pozemní hromadné dopravy, tedy autobusy a trolejbusy. Potom přibyla i nějaká osobní auta, jeden náklaďák a také traktor," informoval za klub Michal Kouba.

Autobusů vlastní patnáct a je možné se jimi při různých akcích (Hamernický den, Bahna, strašické posvícení) i svézt. Jinak jsou k vidění v době otevření muzea. „Lidé se nás tu ptali: Proč nemáte ještě tramvaj? To byl vlastně takový popud k jejímu získání," objasňoval Kouba.

Využili toho, že v Plzni v loňském roce vyřazovali vozy T3 s ještě původní odporovou elektrickou výzbrojí. Jezdily tam od šedesátých let. Dohromady bylo daného typu vyrobeno skoro čtrnáct tisíc kusů a modernizované v různých variantách ještě jezdí.

O plzeňského ´vysloužilce´ klub zažádal a odkoupil ho víceméně za cenu šrotu. „Stál nás pár tisíc, ale vzhledem k plánovanému využití a popularizaci vozu byla cena příznivá," dodal Kouba.

Novou pýchu sběratelských nadšenců i další skvosty budou moci zájemci obdivovat na jaře.