Pro něj osobně byla soutěž zkouškou, zda zvládne vlastní podnikání.

Klání ve strategickém řízení firem se účastní desetitisíce nejen studentských, ale i manažerských týmů. Příprava na soutěž simulující skutečnou činnost společnosti mladíkovi zabrala mnoho času. Takto nashromážděné poznatky se proto rozhodl využít při vytvoření webové aplikace na prodej produktů, jež soutěžícím pomáhají dosáhnout lepších výsledků v tomto celosvětově rozšířeném klání. Aplikaci nedávno ocenila i porota soutěže Internet Effectiveness Awards, jež hodnotí nové využití digitálních médií v podnikání.

„Soutěžící nemusejí ztrácet čas hledáním toho, co už někdo vymyslel," říká Sterly, podle nějž je o soutěži dostupných jen velmi málo informací v angličtině. Když se sám připravoval, našel jen několik materiálů v ruštině a čínštině.

Celou aplikaci student také sám naprogramoval. „Pokud člověk chce, tak jednodušší věci, jako je e-shop, dokáže spíchnout sám. Většinu návodů najdete na internetu," říká Sterly, který přiznává, že v minulosti pracoval v softwarové firmě.

Nyní se mladík, který byl vždy rozhodnutý, že chce podnikat, pustil do vlastního projektu Sportcentral.cz. Ten má rekreačním sportovcům pomoci na jednom místě najít sportoviště, kam se mohou jít protáhnout.

K vytvoření projektu jej přivedla vlastní potřeba. S kamarádem si jednou chtěl jít zahrát tenis. Místo, kam doposud chodili, jim už nevyhovovalo, a tak chtěl na internetu najít jiné kurty. Představoval si, že všechny budou shromážděné na jedné webové stránce, a rychle si vybere. Překvapeně ale zjistit, že přestože takových portálů existuje několik, příliš areálů na nich nenajde. Rozhodl se proto, že funkční portál sám vytvoří.

Aktuálně je na webu zaneseno 5700 sportovišť z celé republiky. V budoucnu by měl portál nabízet i rezervační systém či možnost organizování turnajů. S projektem by Sterly rád pronikl i do zahraničí. „Lákavé jsou Spojené státy, to je velký trh a lidé jsou zde ochotní platit kreditními kartami. Na druhou stranu je zde velká konkurence," říká mladý podnikatel, podle nějž by bylo jednodušší rozšířit aktivity třeba do Brazílie.

O soutěži

Global Management Challenge je největší soutěž na světě simulující strategie řízení společnosti.

Modelové obchodní společnosti soutěží na virtuálních trzích EU, NAFTA a internetu. Jejich cílem je dosáhnout co nejvyšší ceny za akcii a nejlepšího tržního postavení na základě dosaženého zisku.