„Cestáři teď hlavně „přestrojují" techniku na zimní provoz a údržbu," řekl hlavní dispečer Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Jiří Slapnička. „Ve skladech máme k dispozici za letní ceny 23 tisíc tun posypové soli a 27 tisíc tun kamenné drti, písku, škváry a strusky," vyjmenoval Slapnička.

Letní nákupy soli, kterou se v kraji udržuje 3200 kilometrů silnic, jsou výhodnější, oproti zimním cenám silničáři ušetří až 350 korun na tunu soli.

„Minulá zima byla pro nás mimořádně příznivá, celkové náklady na zimní údržbu včetně posypových materiálů, pohonných hmot, mezd, odpisů byly kolem 160 milionů korun, předloni to bylo až 220 milionů korun," vyčíslil Slapnička. I když v lednu byly velké mrazy, náklady to cestářům nezvedlo.

Nejdražší je pro ně neustálé sněžení, kdy musí opakovaně vyjíždět na okruhy s pluhy a sypači. Za minulou sezonu ani nespotřebovali připravené zásoby - na silnice vysypali kolem 13 tisíc tun soli a asi 16 tisíc tun štěrku a písku. Pouze pluhováním se v kraji udržuje 200 kilometrů silnic.