Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vize budoucnosti v Plzni: autobusy pod železnicí

Plzeň /VIZUALIZACE/ - Podchody umožňující projít ze Šumavské ulice přímo až k nástupišti. Propojení vlakového nádraží s chystaným autobusovým terminálem. Obchody v nové pasáži. Moderní vlaková nástupiště s hranou ve stejné výši jako je podlaha vagonů - tedy už žádné horolezecké výstupy do vlaku.

6.10.2012
SDÍLEJ:

Návrh nového plzeňského dopravního termináluFoto: MS architekti

Tak by mělo vypadat v budoucnu hlavní nádraží v Plzni, pokud se podaří uskutečnit plány architektů.

„Dnes je nádražní budova díky železničnímu koridoru na náspech odříznutá od města. Když chce člověk projít do budovy nádraží nebo jít směrem na Slovany či do centra, musí vcházet pod temné mosty a je stále atakován auty. Město má, vlastně musí, být pro lidi," shrnuje negativa současného stavu architekt Milan Ševčík ze skupiny MS architekti.

Vize této skupiny řeší právě proto i tento problém. „Vidíme nádražní budovu jako svět propojených funkcí, jako spojnici mezi centrem a Slovany, kam člověk bude rád chodit denně a to nejen na vlak."

Pod kolejištěm by bylo umístěné moderní autobusové nádraží. Oboje by obsluhovala nová budova terminálu, zdi kolejiště by byly osázeny obchodními pasážemi.

Právě spojení autobusového a vlakového nádraží dominuje prezentované vizualizaci, tvůrci chtějí dosáhnout toho, že cestující se nebudou, v případě přestupu, muset plahočit městem. Autobusy by byly navíc, kvůli bezpečnosti a lepšímu dohledu, přístupné pouze přes hlavní budovu terminálu.

„Je dobré vytvořit jeden přestupní uzel a zajistit tak rychlé přestupy mezi dopravními prostředky. Lidé, kteří pouze projíždí, se tak nemusejí trmácet městem. Terminál, tedy místo přestupů, je možné konstrukčně vybudovat a následně jej provozovat. Navíc je výhodné navázání na vnitřní okruh a autobusy by tak snadno mohly odjíždět z města. Vše, jak už to tak bývá, je otázka peněz," shrnuje další z přínosů Ševčík.

Otázka je, kdy by nádraží mohlo podobný vzhled získat. Podle mluvčí Radky Pisturiosové České dráhy momentálně rekonstrukci neplánují neboť mají za sebou obnovu nádražní budovy za 20 milionů korun. SŽDC se k možným termínům rekonstrukce nástupišť nevyjádřila.

Nádraží podle architektů

- Chtějí spojit autobusové a vlakové nádraží kvůli lepšímu přestupování.
- Vytvořili by v novém terminálu obchodní pasáže.
- Vlakové nádraží by bylo vyvýšeno, autobusy by byly chráněné pod ním.
- Zlepšila by se celková dostupnost objektu a jeho okolí.

Autor: Milan Říský

6.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. Markéta Pekarová Adamová. 21.10.2017
25

Ze sněmovních stran utratí nejvíc peněz za jeden hlas TOP 09

Volby 2017 - štáb ČSSD v Lidovém domě - Milan Chovanec, Lubomír Zaorálek a Bohuslav Sobotka.
14 15

Volební lídr ČSSD Zaorálek: Voliče nám vzalo ANO i Piráti

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

ANO jasně vyhrálo volby. Babiš chce silnou a stabilní vládu

Vítěz voleb Andrej Babiš na prvním setkání s novináři uvedl, že bude jednat s všemi stranami, které se dostaly do sněmovny. "Na prvním místě je zvolení předsedy sněmovny a dalších orgánů, teprve pak budeme mluvit o vládě. Chtěl bych ale, aby byla funkční co nejdříve a byla stabilní," uvedl šéf hnutí ANO.

Prezidentské kandidáty překvapil velký pád ČSSD. Obavy mají u SPD

Některé uchazeče o Pražský hrad překvapil výrazný propad sociální demokracie, úspěch hnutí ANO očekávali. Řekli to v reakci na výsledek sněmovních voleb.

Koalici by měli utvořit ANO a ODS, říká politolog Charvát

/ROZHOVOR/ Jak výsledky ovlivní podobu dolní komory Parlamentu ČR? Deník se ptal politologa Jana Charváta z Karlovy univerzity. „Možnější variantu vidím tichou podporu menšinové vlády ANO ze strany ODS,“ řekl Charvát Deníku. Politolog rovněž zmínil úlohu Václav Klause mladšího (ODS), který získal víc preferenčních hlasů než předseda ODS Petr Fiala.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení