Hodiny navíc stály místo dva zaměstnance Plzeňských dopravních podniků Plzeň (PMDP). Divíte se proč? Problém byl totiž v tom, že je ve skutečnosti neodpracovali a od zaměstnavatele za ně měli inkasovat peníze. U dopravních podniků skončili na konci minulého týdne. Šlo o vedoucí střediska autobusů a ED (tramvají).

Zatímco dopravně provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček jako jejich nadřízený o důvodech mlčí, Deníku se podařilo získat podrobnosti o případu. „Oba měli u dopravních podniků kromě hlavního pracovního poměru na plný úvazek ještě vedlejšák.

To je legální. A na vedlejšák si nechávali proplácet peníze za práci, kterou ale ve skutečnosti nevykonali," uvedl zdroj, který si nepřál uvést své jméno.

Podle něj oba zaměstnanci jako vedoucí měli právo psát si směny. „Fiktivní práci vykazovali pět let. Poslední tři měsíce je sledovali, aby zjistili, jakým způsobem to dělají," vysvětlil člověk obeznámený se situací v PMDP.

Ptáček nesdělil, jak se provalilo, že se něco takového ve firmě děje. „Je to interní záležitost společnosti," řekl.

Tuhle větu opakoval i při dotazech, jak velká škoda podniku vznikla, jestli ji bude firma vymáhat nebo zda selhal kontrolní mechanismus uvnitř společnosti.

Deníku se nepodařilo zjistit, za jaké činnosti si oba zaměstnanci psali hodiny.

Propuštěné zaměstnance se nepodařilo kontaktovat, aby se mohli k případu vyjádřit. Služební telefony už odevzdali a soukromé číslo na ně v PMDP odmítli poskytnout.

Místopředseda dozorčí rady PMDP Petr Suchý (TOP 09) uvedl, že měl nekonkrétní informace, že se v PMDP něco děje. „Budeme to řešit na dubnové dozorčí radě," tvrdil Suchý s tím, že hlavní otázkou bude, zda jde o selhání jednotlivců nebo systémovou chybu.