„V Klatovech jsem nastoupila do autobusu firmy VKJ, který byl v jízdních řádech, na internetu i na vývěsce autobusového nádraží v Klatovech uveden jako přímý spoj do Prahy. Zakoupila jsem si jízdenku, která i se zavazadlem stála 140 korun. Po příjezdu do Plzně nám řidič oznámil, že zde končí a že si máme přestoupit do autobusu, který pokračuje do Prahy z nástupiště č. 3 a který bude mít nejméně půl hodiny zpoždění," popisuje situaci cestující Petra Soukupová z Prahy.

„Bylo nás asi deset, a tak jsme čekali a čekali, na informacích nikdo nic nevěděl. Mezitím do Prahy odjely dva autobusy jiné společnosti. My jsme ale měli zaplacenou cestu do Prahy od Autobusů VKJ. Telefonovali jsme na všechny strany, nakonec jsme se dozvěděli, že žádný jiný autobus už nepřijede," pokračuje cestující.

Cesta se prodražila

Další autobus jiné společnosti z Plzně na Prahu odjížděl v 19 hodin. Cestující si tak museli zakoupit novou jízdenku za dalších 100 korun a z Plzně tak prý odjížděli v době kdy už měli být dávno v Praze.

„Cesta, která měla trvat 2 hodiny 20 minut, trvala 4 hodiny a stála místo 140 korun 240 korun," zlobí se Soukupová. „Přístup této firmy se mi nelíbí. Na internetu inzerují, že působí na trhu již od roku 1990 a za tuto řadu let získali mnoho zkušeností, které nyní efektivně využívají tak, aby nám, cestujícím, zajistili prvotřídní služby, k čemuž napomáhají i jejich kvalitní vozy značek Mercedes-Benz a Setra a v neposlední řadě také řidiči, kteří jsou školeni k maximální vstřícnosti k našim požadavkům. Ničeho takového jsem si nevšimla," dodává rozzlobená cestující.

Zástupce společnosti Autobusy VKJ Josef Šlachta na dotaz Deníku uvedl, že všem, kteří společnosti zaslali stížnost, bylo vráceno jízdné na jejich účet. Jejich stížnost však podle společnosti nebyla oprávněná.

„Mezitím co si někteří cestující stěžovali v dopravní kanceláři nebo kde všude, dorazil na zastávku autobus, který se zbylými cestujícími odjel v řádném čase do Prahy," popisuje Vratislav Štáhlich z dispečinku společnosti.

Špatné zkušenosti

„To, že nás řidič v Plzni vyhodil z autobusu, se nestalo poprvé. S touto firmou už nikdy cestovat nebudu a totéž doporučím svým známým," ujišťuje Petra Soukupová. Její slova i zážitky potvrdila i další cestující Martina Křenová z Přeštic, která autobusem jezdí pravidelně do Klatov do zaměstnání i z Klatov na Prahu.

„Každý týden se stane něco neočekávaného. Přestupujeme často, jízdní řád se nedodržuje a mnohdy autobus nejede až na Florenc, i když to v jízdním řádu je uvedeno," sděluje své zkušenosti Křenová.