Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železničáři zastavili zrušení mladotické trati. Nechcete ji?

Plzeňsko - Zastavte zrušení železnice Mladotice - Kralovice. Zhruba tak lze shrnout žádost, kterou začátkem srpna podala plzeňská Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na ministerstvo dopravy. K čemu to? Blýská se snad zpustlé trati na lepší časy? Těžko říct.

16.9.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Radmila Pokorná

SŽDC tvrdí, že se snaží najít zájemce, který jednokolejnou trať koupí, opraví a zprovozní. Z obcí však zní, že jde o alibismus a trať dříve či později stejně zanikne.

Ministerstvo žádosti SŽDC vyhovělo, a hledání potenciálního kupce tedy pokračuje.

„Je to obyčejný alibismus, trať si nikdo v takovém stavu koupit nemůže," tvrdí Zdeněk Slach, starosta Mladotic, které zrušením úseku přišly o cenné spojení s Kralovicemi a Rakovníkem.

Podle Slacha existují tři varianty, jak s chátrající železnicí naložit. „Ideálně by se o její zprovoznění měly postarat dráhy. Pokud to není v jejich silách, měl by se o koleje starat soukromník, ovšem rovnou o celý úsek z Mladotic do Rakovníka, aby byla doprava bez přestupů. Třetí možnost je nechat trať být, zlikvidovat ji," míní Slach.

O někom, kdo by trať chtěl, starosta neví. „Kdo by to dělal? A proč? Aby ji musel za miliony napřed opravit? To by byla sebevražda," dodává.

Starosta Kralovic Rudolf Salfický řekl, že stanovisko města k trati se nezměnilo. „Zní: Nerušit," konstatoval Salfický. Ani kralovický úřad však podle něj žádný vážnější zájemce o železnici v uplynulých měsících ani letech neoslovil.

Kolik by vlastně téměř dvanáctikilometrová trať stála? Metr kolejí by podle takzvané úřední ceny a podle údajů z letošního března vyšel na tři až osm tisíc korun. Takovou částku lze sice snížit až o 85procentní odpis kvůli stáří majetku, ale i tak vyjde odkoupení staré trati na desítky milionů korun. Její oprava by si vyžádala přes sto milionů.

Trať č. 162

• Téměř 38 km dlouhá trať označená číslem 162 vede z Mladotic přes Kralovice až do Rakovníka.
• Trať začala sloužit v roce 1899.
• V roce 1997 přišly první problémy - doprava v úseku Mladotice - Čistá byla zastavena a vlaky nahradily autobusy.
• V roce 2001 prodělal úsek Čistá - Kralovice rekonstrukci a doprava mezi Rakovníkem a Kralovicemi opět ožila.
• Úsek do Mladotic však zůstal nesjízdný a postupně chátral. Kolejiště začalo zarůstat, na trať se také zaměřili zloději, kteří velkou část kolejnic, pražců i sloupů rozkradli.
• V roce 2010 na podnět Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) začalo správní řízení o zrušení úseku Mladotice - Kralovice. Bylo přerušeno.
• Oficiálně byl úsek Mladotice - Kralovice zrušen v prosinci roku 2011.
• 10.8. 2012 zažádala SŽDC o přerušení správního řízení, 
neboli o zastavení zrušení trati Mladotice - Kralovice. Trať je nyní na prodej a hledá kupce, který by ji nejprve opravil a potom zprovoznil.

Autor: Pavel Korelus

16.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT