Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde v roce 2024 na počítačích a konzolích PlayStation 5 a Xbox Series. Vývojáři z českého studia Warhorse to potvrdili v oznamovacím videu. Český distributor Playman posléze doplnil, že hra bude mít i český dabing. „Je to téměř šest let, co jsme vydali první díl. Nyní můžeme ukázat, na čem jsme od té doby pracovali,“ sdělil v upoutávce kreativní ředitel studia Warhorse Daniel Vávra.

Video k odhalení české akční hry na hrdiny spolu s komentáři tvůrců natočili v chrámu sv. Barbory v Kutné Hoře. Místo si vybrali záměrně, jelikož ve středověkých kulisách tohoto historicky významného českého města se bude z velké části odehrávat i obsáhlý děj Kingdom Come: Deliverance 2, který má přes pět hodin filmových scén. Jeho hlavním hrdinou je opět mladík Jindřich ze Skalice, jenž bude čelit mnoha životním výzvám.

Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde koncem roku 2024:

Zdroj: Youtube

„Vyberete si, kým budete. Můžete spasit svět, nebo jej potrestat za jeho hříchy,“ řekl ředitel designu Viktor Bocan.

„Příběh je temnější, hlubší a filmovější. Přináší zásadní rozhodnutí a dějové zvraty. Přesto si zachovává svůj humor,“ přiblížil v rozhovoru pro server IGN mluvčí studia Warhorse Tobias Stolz-Zwilling.

Důraz na přesnost

Svět hry má být dvakrát větší, než byl v prvním díle. Kromě rozlehlé Kutné Hory hráči navštíví i přírodu v Českém ráji nebo hrad Trosky. Tvůrci se na rozdíl od typického – zpravidla filmového – temného zpracování středověku snaží být realističtí. „Byl to svět plný barev,“ uvedla vedoucí výtvarkyně postav Anna Pačesová.

Švejk je velitelem v počítačové hře World of Warships:

Švejk bude kapitánem ve World of Warships.
Dobrý voják Švejk je námořním velitelem ve World of Warships. Má i český dabing

„Snažíme se zobrazit realistický, pohlcující a věrohodný středověk, který tvoříme podle našich nejlepších znalostí,“ řekl pro IGN Stolz-Zwilling. K tomu vývojáři využili služeb vlastního historika i úzké spolupráce s dalšími experty z univerzit či muzeí.

Důraz na historickou přesnost se tvůrci studia Warhorse snaží dodržet i v soubojích. Přesto učinili pár změn, které uvítají nenároční hráči. „Snažili jsme se boj učinit přístupnější, ale zároveň zachovat realistický dojem,“ sdělil Stolz-Zwilling. Uživatelé pocítí tíhu zbraně i sílu úderu. Ovládání by jim mělo snadno sednout.

Česká armáda vytváří vlastní videohru:

AČR připravuje 3D střílečku
Česká armáda chystá vlastní 3D videohru. Může přilákat nové rekruty

Novinkou ve hře jsou kuše a raná pistole. Bocan pro server Vortex však upřesnil, že puška sice bude silná, ale pomalá, s obtížným mířením. „Chtěli jsme se podívat, jak to bylo historicky,“ dodal.

Kingdom Come: Deliverance 2 má ve světě obří ohlasy. Hru sdílela i videoherní ikona Geoff Keighley:

Mechanismy hry, mezi které patří například nutnost spánku a jídla, ale budou snazší než v prvním díle. „Dvojka bude vstřícnější, ale ne za cenu velkého zjednodušování,“ potvrdil v rozhovoru pro magazín Forbes Vávra.

V Kingdom Come: Deliverance 2 dle slov Vávry hraje velkou roli i hudba. Autorem orchestrálního doprovodu je Jan Valta. Ukázka zazněla i přímo ve videu.

Pozornost ve světě

Oznámení vydání české hry Kingdom Come: Deliverance 2 na sebe strhlo celosvětovou pozornost. V médiích i na sociálních sítích se řeší ve velkém. Upoutávka na YouTube během několika hodin získala přes milion zhlédnutí.

Odhalení novinky také vzbudilo zájem o předchozí díl, který se o den později znovu dostal mezi aktuálních deset nejprodávanějších her v digitálním obchodě Steam, jak informoval na svém profilu na sociální síti X Vávra. Nedávno vyšla i verze pro Nintendo Switch, která rovněž zvýšila zájem o značku.

Češi rádi platí za vývoj tuzemských her. Podpořili i konkurenci World of Tanks:

Česká hra Panzerkampf chce konkurovat hitu World of Tanks. Snímek pochází ze hry Panzerkampf.
Češi rádi platí vývoj nových her. Na konkurenci World of Tanks dali statisíce

První Kingdom Come: Deliverance se šesti miliony prodaných kopií je jednou z nejúspěšnějších českých videoher, která si získala miliony fanoušků po celém světě. Titul vznikl i díky komunitní sbírce na Kickstarteru, při níž se vybralo v přepočtu asi 37 milionů korun, a tím se stala nejúspěšnější českou videoherní kampaní.