Jedna smlouva zajistí pojistnou ochranu jak při cestách po Česku, tak i za hranicemi

Obnova každý rok

Zatímco turisté si obvykle sjednávají cestovní pojištění pouze na dobu dovolené, tedy např. na deset či čtrnáct dnů, objevují se na trhu i jiné možnosti. Generali Česká pojišťovna nabízí výrazně vylepšené tzv. Chytré cestovní pojištění, které platí 365 dní.

„Pojištění se přitom vztahuje nejen na pobyt v zahraničí, ale jeho rozsah současně platí také v České republice. S takovým komplexním přístupem jsme na trhu jediní,“ říká Jana Musilová, produktová manažerka cestovního pojištění v Generali České pojišťovně.

Podle jejích slov mohou lidé cestovní pojištění využít libovolně často během celého roku, přičemž jednotlivé výjezdy mohou trvat až šedesát dní. Smlouva se po roce obnovuje, čili jde o stejný princip jako třeba u pojištění majetku či auta.

Chytré cestovní pojištění se vztahuje na turistické i pracovní cesty a stejně tak kryje i rekreační sporty. Cestovatele chrání ve velmi štědrém rozsahu.

Zahrnuje třeba pojištění léčebných výloh ve výši sto milionů korun, zásah horské služby, pojištění zavazadel i nadstandardní asistenční a právní služby. Cestovatelé si mohou připojistit i storno cesty a zároveň také přerušení cesty už nastoupené, a to s nulovou nebo dvacetiprocentní spoluúčastí. V úvahu přichází i zvláštní připojištění pro případ trvalých následků úrazu či smrti.

Příznivá cena

Nové pojištění je atraktivní i cenou, roční pojistné začíná na částce 768 Kč na osobu. Jde přitom o cenu před slevami, které mohou být například za vícenásobnou pojistnou ochranu.

„V případě, že si někdo u nás pojistil i majetek, dostává se na cenu 480 korun. Na jedné smlouvě lze pojistit až sedm osob,“ upřesňuje Jana Musilová.

Výhradně v rámci „Chytrého cestovního pojištění“ pak Generali Česká pojišťovna nabízí prvek nazvaný „Bezpečná hladinka“.

Vztahuje se na pojistné události související s některými subjektivními okolnostmi. Do obsahu 0,8 promile alkoholu v krvi pojištění zajišťuje „pardon“ v tom smyslu, že situace pak nemá negativní vliv na pojistné krytí.

„Samozřejmě za předpokladu, že občan neporušil právní předpisy dané země,“ uvádí Jana Musilová.

Pro cestovatele jsou jistě zajímavé i asistenční služby. Příkladem může být pojištění zpoždění nebo zrušení letu. Na plnění mají turisté nárok, když se jejich letadlo zpozdí o více než šest hodin nebo u zrušeného letu není do stejné doby poskytnuta alternativní doprava.