„Loni jsme nabrali tisíc nových kolegů na pozice operátorů, údržby a administrativy a nyní ještě nabíráme nové kolegy zejména na pozice operátorů,“ poznamenal v souvislosti s plánovaným rozjezdem výroby nového modelu mluvčí Tomáš Paroubek.

Investice k výrobě hybridního modelu, který bude na nové podvozkové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture), mění mnoho nových technologií, přibyly celé nové linky. Výroba kolínských trojčat – Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 – samozřejmě i nadále pokračuje.Na pozadí toho všeho se továrna již více než rok potýká s dopady pandemie. Díky různým opatřením je ale zvládá.

„Za celou dobu jsme díky opatřením a jejich dodržování zaměstnanci neměli žádný potvrzený přenos uvnitř firmy. Ač se pomalu rozvolňují opatření, stále jich je spoustu platných, včetně povinného testování ve firmách,“ upozornil Paroubek.

Připomněl, že už tři měsíce každý týden společnost zaměstnance testuje. „Za celou dobu jsou čísla velmi nízká, pohybovali jsme se pod 0,5 procenta a poslední dobou to je 0 až 0,1 procenta. Podobná data pak byla i v souhrnu od Hospodářské komory ČR za velké firmy,“ doplnil mluvčí.

Boj s covidem v regionu nedávno automobilka podpořila i mimo svůj areál. Vozy Toyota Yaris a Toyotou Aygo již měly tu čest dopravit dar v podobě nových kávovarů do kolínské nemocnice během rychlé sbírky zaměstnanců TMMCZ.

„V rámci bleskové zaměstnanecké sbírky, která trvala pouze devět dnů, přispěli zaměstnanci částkou přesahující sto tisíc korun. Velkým přáním nemocnice bylo pořízení kávovarů. Díky vybrané částce jsme mohli toto přání splnit. Ke každému z dvanácti kávovarů pak přibylo vitamínové překvapení a balíčky kávy,“ potvrdil Tomáš Paroubek.

Od letošního roku je stoprocentním vlastníkem továrny společnost Toyota. Ta má kromě kolínského závodu a prodejní sítě v České republice spoustu aktivit, včetně Toyota Material Handling nebo Logistického a servisního centra v Krupce.

„To nic nemění na dlouhodobé strategii o dalším snižování využití energie na výrobu vozů. Nakupujeme zelenou energii, recyklujeme všechny odpady a nula procent odpadu končí skládce. Od začátku výroby v roce 2005 se snížila spotřeby vody na výrobu jednoho auta na méně než polovinu, navíc nejen v areálu závodu, ale i v celé průmyslové zóně zaměstnanci vysázeli novou zeleň,“ zmínil mluvčí.