Plynaři uvedli do provozu také vlastní zákaznickou linku 555 90 10 10. Platnost pohotovostní linky na čísle 1239 pro hlášení poruch zůstává.

Společnost GasNet, tuzemská jednička v distribuci zemního plynu, která kromě Prahy a jižních Čech zajišťuje spolehlivé dodávky plynu na celém území České republiky, představuje veřejnosti v těchto dnech své nové logo.

„Už rok nejsme součástí innogy a budujeme zcela samostatnou a nezávislou energetickou skupinu GasNet. V roli distributora zemního plynu, který každý den bezpečně a spolehlivě dodává zemní plyn pro miliony lidí, domácností i firem, se musíme jasně vizuálně odlišit od obchodníků s energiemi.

Nová značka je v tomto směru důležitým krokem a nezbytnou součástí našeho osamostatnění,“ říká Martin Gebauer, čelní představitel skupiny GasNet. 

PROSÍM, ZDE GASNET. ODBORNÍCI NA LINCE

Pro zjednodušení a zkvalitnění svých služeb zprovoznil GasNet také vlastní zákaznickou linku.

„Nyní už lze vyřizovat požadavky ohledně naší distribuční soustavy na telefonním čísle 555 90 10 10, což je nová zákaznická linka. Zkušení operátoři zájemcům poradí se zadáním odečtu plynu, postupem při montáži, demontáži nebo výměně plynoměru.

Pomohou také s řešením jakýchkoli problémů či vyplněním libovolné žádosti, ať už jde o žádost o vyjádření pro stavební řízení, vytyčení našich sítí nebo novou plynovodní přípojku,“ říká v této souvislosti Radek Starý ze společnosti GasNet Služby.

Nové zákaznické spojení však nic nemění na tom, že na čísle 1239 funguje i nadále stálá pohotovostní linka pro nahlášení poruchy nebo úniku plynu, která je k dispozici nepřetržitě.

Lidé si často neuvědomují rozdíl mezi obchodníkem a distributorem zemního plynu. Přitom se jedná o zcela odlišné subjekty.

Obchodník je společnost, která obchoduje s energiemi a v podstatě je nakupuje a prodává koncovým zákazníkům. Obchodníků působí na českém trhu desítky a jejich nabídka se liší nejen cenou, ale také úrovní poskytovaných služeb.

DISTRIBUCE PLYNU SI ŽÁDÁ NEPŘETRŽITOU PÉČI

Distributor nemá s obchodem nic společného a je v rámci daného území vždy jen jeden. Distributor totiž vlastní a provozuje plynárenskou infrastrukturu, tedy plynovody, kterými proudí zemní plyn od různých obchodníků až do konkrétního domu či firmy.

„Každý den se staráme o to, aby lidé měli k dispozici zemní plyn 24 hodin denně. Bez starostí, spolehlivě a bezpečně. V tuzemsku jsme v distribuci plynu jasně největší. Hrajeme klíčovou roli, jsme součástí kritické infrastruktury státu.

Naši pracovníci pravidelně pečují o 65 tisíc kilometrů plynovodů na čtyřech pětinách území republiky.

Kontrolují více než dva miliony plynoměrů a starají se o tisíce dalších plynárenských zařízení. Bezpečnost, spolehlivost a profesionalita jsou hodnoty, na kterých stavíme dlouhodobě . Jsou také základem pro klidný a spokojený život nás i milionů zákazníků, kteří na nás každý den spoléhají,“ uvádí Radek Starý. 

Kontaktní údaje
* Linka 555 90 10 10 je v provozu každý pracovní den od sedmi do sedmnácti hodin.
* Společnost však lze i nadále kontaktovat e-mailem na adrese info@gasnet.cz nebo online, pomocí chatu na stránce www.gasnet.cz.
* Nadále funguje i stálá pohotovostní linka 1239 pro hlášení poruch a úniku plynu.