Projekt propojí osvědčené regionální gastroslužby, turisty i místní bude lákat na zážitky spojené s dobrým jídlem a pitím, a v plánu jsou v jeho rámci i festivaly a workshopy. Zapojit se do programu mohou restaurace, kavárny, lokální farmy i obchody s potravinami z celého regionu.

„Oblast gastroslužeb se v našem regionu dynamicky rozvíjí. A to i přes to, že do podnikání v tomto oboru výrazně zasáhla pandemie a restrikce s ní spojené. Fungují u nás kvalitní restaurace i kavárny, farmy i výrobci lokálních produktů. Právě tyto služby a práci lidí, kteří stojí za nimi, chceme vyzdvihnout a prezentovat tak, abychom na kvalitní gastronomii nalákali co nejvíce turistů i místních,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška.

Nový velikonoční speciál Biskupského pivovaru v Litoměřicích
Zelené i červené. Malé pivovary připravily na Velikonoce speciály

Pojez je celoroční aktivita, která do propagace gastronomie aktivně zapojí samotné podnikatele. „Díky Pojezu spojíme vše dobré, co náš kraj nabízí. Vznikne mapa fungujících podniků a v plánu je i aplikace, která lidem zobrazí farmy, trhy, restaurace i kavárny v jejich okolí. Kvalitní gastronomii budeme prezentovat i na speciálních festivalech. Pilotní Pojez fest se bude konat už 14. května v Dolních Vítkovicích,“ popsal jednatel MS Tourism Petr Koudela projekt, který vzniká na podobném principu jako už fungující úspěšná Technotrasa.

„Technotrasa propaguje technické památky v našem regionu a Pojez stavíme na stejném půdorysu, jen se zaměřením na partnery z oblasti gastra,“ doplnil Koudela.

Předávání know-how

Přínosný bude Pojez i pro zapojené podniky. „Chceme, aby se podniky mohly dál rozvíjet, takže budeme pořádat kurzy s odborníky i workshopy, na kterých si partneři budou moci předávat své know-how,” řekl majitel sítě kaváren Cokafe a zároveň manažer Pojezu Richard Mauler a dodal, že celoročně bude Pojez kromě gastrofestivalů organizovat řadu dalších akcí.

Všichni, kterým se myšlenka Pojezu líbí a chtějí být jeho součástí, se mohou hlásit na pojez@pojez.cz. „Pro začátek jsme oslovili podniky, které podle nás mají invenci, dynamiku a přináší nový pohled na gastronomii v regionu. Chceme, ať se základna partnerů postupně rozrůstá,” uzavřel jednatel MS Tourism Koudela.

Ilustrační foto.
Prodeje Plzeňského Prazdroje loni klesly. Zájem o čepované pivo se však zvýšil

Do přípravné fáze Pojezu je aktuálně zapojeno devět regionálních podniků: Cokafe, Etáž, Fully Belly, Řeznictví u Bobra, Chilliman, Jednoduše, Maido, Mutant fast Food, Pochutnej si Bistro. Na fungování a koncepci projektu bude dohlížet sedmičlenná komise složená ze zástupců gastra, médií, vzdělávání, kraje i krajské centrály cestovního ruchu.