Krnovský pivovar Nachmelená opice se rozhodl oživit a průkopnicky vylepšit u nás téměř neznámý starodávný pivní styl GOSE z Německa. „Jedná se o kyselé pivo s použitím koriandru a soli. My jsme do něj ještě přidali ovoce. Tato kombinace se může zdát divoká, ale opak je pravdou, protože jemná slanost přidává na pitelnosti a balancuje chuťový profil. Použité ovoce mango a limetka Calamansi pak podporují svěžest,“ ujistili krnovští pivovarníci, že své odvážné experimentování s chutěmi mají pod kontrolou. 

Kromě ovocné šťávy, koriandru a soli do svého goséčka přidali ještě jednu neobvyklou živou ingredienci: mléčné bakterie Sour Pitch, které pivu dodají kyselost.

Netrpělivě očekávaný speciál nese název Goséčko Mango-Calamansi 11%. Nachmelená opice goséčko začíná distribuovat první červnový týden. Autoři goséčka ujišťují, že se jim podařilo vytvořit svěží letní pití. Pivaři se ještě nestihli vzpamatovat z jejich posledního speciálu, kterým byl extrémně černý Imperial Stout 20% s kávovým a čokoládovým aroma.

Ani takové neuvěřitelně silné desertní pivo s nízkou pěnou neochutnáte každý den. Se svými 8,5% alkoholu je Imperial Stout 20% pivo vhodné k archivaci.

Sládek Kuřec osobností roku

Minipivovar Nachmelená opice svými pivními úlety proslavil Krnov široko daleko. Jeho spoluvlastník a sládek Michal Kuřec se stal finalistou v anketě města Krnova Osobnosti roku 2019 v kategorii Podnikání, rozvoj, inovace.

„Máme už kolem deseti zaměstnanců. Vidím velký posun v tom, že z malého pivovárku je dnes pivovar a fungující firma. Takový cíl vybudovat silnou firmu jsme si se společníky rodinou Valentů dali hned od začátku,“ vysvětlil Michal Kuřec, když mu v anketě Krnované posílali hlasy. 

Podle něj je obrovský rozdíl pracovat na svém nebo na cizím pivním projektu.

„Pivo je hra, zkoušení, vyhodnocování zkušeností, hledání nových informací, a to všechno s nejistým výsledkem. Ten příběh nikdy nekončí, pořád se učíte. Samozřejmě čím víc zkušeností máte, tím je výsledek jistější, ale pivo vás vždy něčím překvapí,“ uzavřel Kuřec stím, že ho baví nejen vymýšlet nová piva, ale také marketing.