Jak je ale patrné, sortiment, který v nich podnikatelé nabízejí, doznal určitých změn. Zatímco ještě před covidem byly výlohy plné předražených skleněných figurek, toto zboží v podstatě vymizelo. V obchodech nyní převažují luxusní oděvy, pozadu nezůstávají ani zahraniční kabelky a brašny.

Historické centrum Karlových Varů také obsazují ti, kteří sázejí na originální cukrovinky, například makronky - jedna stojí 49 korun, nebo bublinkové vafle, či na fastofoodové pokrmy. Gyros v lázeňském území už také není tabu.

Jak už redakce Deníku informovala na začátku letošního roku, převratné světové události mají na svědomí i další podstatnou změnu, z karlovarského lázeňského území se totiž vytratila azbuka. „Doba se změnila. Azbuka z Karlových Varů mizí, a je to logické,“ komentovala situaci před měsíci primátorka Andrea Pfeffer Ferklová (ANO).

Jen málokterá restaurace nyní láká své hosty v ruském jazyce. Zmizely i kýčovité turistické suvenýry, například na kšiltovku s označením v azbuce Rusia už člověk nenarazí.

Ruština je přesto v lázeňských ulicích stále slyšet. Může za to i kampaň karlovarského infocentra, která je cílená na Rusy žijící trvale v Německu. Ta nemá sloužit podle představitelů města ale je pro Rusy, ale pro občany z postsovětských zemích.