Přestože užívat si pikniků je možné od jara až do podzimu, téměř polovina dotázaných osob si s takovou neformální slavností na dece, u dobrého jídla a nápojů, spojuje hlavně prázdninové měsíce. Vyplývá to z letního průzkumu společnosti Coca-Cola, který ukázal i to, že základní podmínkou povedené akce je dobrá společnost.

S rodinou a přáteli

Mladší lidé tím mají na mysli nejčastěji setkání s přáteli či romantiku s partnerem, a neváhají kvůli tomu vyrazit do přírody či k vodě. Starší generace organizuje piknik spíše doma nebo na chalupě. Přes 70 procent lidí si hezké chvíle užívá s rodinou nebo přáteli. Za příležitost pro romantickou schůzku ho považuje patnáct procent dotázaných.

Jen málo hostitelů si jídlo pro tuto příležitost objednává v restauraci, nebo ho kupuje v obchodě – takovou variantu volí jen deset procent spotřebitelů. Naprostá většina sází na vlastnoruční přípravu pokrmů. Při výpravách do přírody či parku se obvykle jedná o obložené chlebíčky, ovoce a zeleninu. Piknik na zahradě se pak častěji pojí s teplou domácí kuchyní.

Když čas nehraje roli

Z nealkoholických nápojů si lidé berou s sebou nejčastěji vodu (čtvrtina dotázaných). Hned v závěsu jsou sycené nealkoholické nápoje, jako Coca-Cola, Fanta nebo Sprite. Každou z těchto variant preferuje zhruba pětina lidí. A mnohdy nechybí ani alkohol. Alespoň příležitostně ho do piknikového koše zařadí osmdesát procent spotřebitelů.

A trvání slavnosti? Pro třetinu lidí trvá ideální piknik dvě až tři hodiny. Ještě více dotázaných však uvádí, že v dobré společnosti čas nesledují, a tak setkání tohoto druhu rádi protáhnou. Proto nešetří příliš ani na výdajích. Běžná částka na osobu se v 80 procentech případů pohybuje mezi 200-300 korunami. K výdajům vyšším než 500 korun na účastníka dochází v osmině případů.

A protože hlavní pikniková sezona stále trvá, Coca-Cola pořádá až do konce prázdnin zajímavou soutěž o piknikové vybavení.

O výhru se může pokusit každý, kdo v Česku a na Slovensku sáhne po osvěžující lahvi nápoje Coca-Cola. Stačí jen zaslat kód ze spodu víčka, resp. QR kód na obalu, prostřednictvím aplikace Coke App.

„Češi a Slováci mají pikniky rádi. Už nejbližší oddech na dece s dobrým jídlem a Coca-Colou tak může být bohatší o nové piknikové koše, houpací sítě, tašky, deky, reproduktory a stylové slaměné klobouky,” uvádí manažerka značky Mária Drotárová.

Hlavní cenu však představují poukazy na hezké ubytování od Amazing Places a tudíž možnost zažít piknik na zajímavém, a vskutku netradičním místě. Soutěžit můžete po celé léto až do 31.8. Více informací na https://www.coca-cola-souteze.cz/.