Protože se firma stejně jako jiné automobilky potýkala s celosvětovým nedostatkem polovodičů – dodávky čipů pro auta postihl koronavirový výpadek výroby v Asii – musela i vlastní produkci omezit více, než se původně očekávalo. Aktuální nedostatek (nešlo totiž o první problémy tohoto typu) souvisel především s rozšířením onemocnění covid-19 v jedné z továren v Malajsii.

Celozávodní dovolená, již automobilka označuje přesnějším pojmenováním hromadná, se tak prodloužila. Původně byla naplánována na 31. a 32. kalendářní týden – kvůli nedostatku čipů však odstávka výroby přišla už před jejím začátkem. A nedostatek čipů dalších komponentů byl takový, že už předem bylo zřejmé, že počátkem 33. kalendářního týdne (od 16. do 22. srpna) se výroba naplno nerozběhne.

To přichází až s týdenním zpožděním; některé provozy Škody Auto, jako třeba výroba motorů, převodovek, náprav či montáž baterií nebo slévárna a kovárna, se však rozjížděly již o několik dnů dříve. Také vybraní pracovníci montážních linek přicházeli do práce už během 33. týdne, aby zajistili dokončení vozů, které při zahájení odstávky zůstaly nekompletní.

Ruch se nezastavil ani během odstávky

Informaci o tom, že to bude právě takto, dostali zaměstnanci ještě před hromadnou dovolenou – přičemž předseda podnikové rady Jaroslav Povšík informoval, že se s vedením společnosti podařilo vyjednat překážku na straně zaměstnavatele s náhradou 85 procent průměrné mzdy.

Ani během odstávky se však ruch v automobilce nezastavil. Na dobu hromadné dovolené se tradičně plánují údržbové práce – a jinak to nebylo ani tentokrát. Nadále také fungují nepřetržité provozy, i během dovolenkového zklidnění také chodí do zaměstnání někteří pracovníci administrativy, strážní či lidé z Aramarku zajišťujícího jídlo nebo vývojáři z Česany.