Jak a kdy půjde v příštích týdnech do práce, tak nyní netuší ani Jan Fink, který do škodovky dojíždí z Nymburka. „Toto pondělí a úterý jsem byl doma na 80 procentech ze mzdy. Ve středu a ve čtvrtek jdu na odpolední. A právě ve čtvrtek se dozvím rozpis směn na příští týden,“ sdělil pracovník automobilky.

Sportovně-rekreační areál Vrchbělá u Bělé pod Bezdězem na Mladoboleslavsku.
Pro areál na Vrchbělé kraj zřejmě bude hledat soukromého provozovatele

Na otázku Deníku, jak konkrétně bude situace s výrobou od následujícího týdne vypadat, zaslala mluvčí firmy Martina Špittová pouze obecné vyjádření. „Navzdory přetrvávající dynamické situaci v dodávkách komponentů neplánuje společnost Škoda Auto v současné době úplné zastavení výrobního programu. Jeho pokles řešíme prostřednictvím redukce počtu směn, a to v závislosti na aktuální disponibilitě dílů pro jednotlivé modely,“ uvedla Špittová. Jinými slovy, firma bude reagovat na aktuální počty dílů a podle potřeby směny rušit či přidávat.

Odboráři: Nejistota stoupá

Obavy z dalšího vývoje mají odboráři, kteří se k situaci vyjádřili v posledním vydání svého bulletinu s názvem Odborář. „Zaměstnanci jsou z tohoto zděšení a ptají se, co bude dál. Nikdo jim však v tuto chvíli nedokáže odpovědět a nejistota stále stoupá,“ konstatují ve svém periodiku.

Vedení firmy situaci uklidňuje a hovoří o zlepšení situace ve druhém pololetí letošního roku. „Očekáváme, že se situace ohledně dodávek polovodičů zlepší v druhé polovině letošního roku. Nastavená operativní i strategická opatření koncernu Volkswagen jsou účinná a přispívají ke stabilizaci dodávek,“ napsala Špittová.

Potíže i v dalších letech?

Stejné problémy však nevylučuje ani v dalších letech. „S postupující elektrifikací vozů (…) zároveň roste i počet čipů ve vozech, proto bude otázka zajištění polovodičů aktuální i v následujících letech. Výrobci polovodičů investují do nových výrobních závodů a my společně s nimi a našimi přímými dodavateli pracujeme na dlouhodobém zajištění dodávek,“ konstatovala mluvčí.