„Každoročně zaznamenáváme stoupající počet lidí, kteří televizní přenosy sledují na mobilních telefonech,“ říká Jan Schöppel, marketingový manažer televizního operátora Telly.
Podle statistik společnosti Telly sleduje televizní vysílání na displeji mobilního telefonu nebo tabletu přibližně šest procent uživatelů. I když je to stále menšina diváku, Jan Schöppel dodává: „Oproti roku 2019 je to ovšem stoprocentní nárůst.“

Možnost sledovat vysílání i jinak než u televizoru nabízejí dnes prakticky všechny internetové televize. Pro jejich předplatitele je to určitě zajímavý bonus. Vedle televizoru je možné využívat až čtyři další přístroje - od počítače, přes tablet až po chytré telefony. V jedné rodině tak může večer několik členů sledovat rozdílné programy podle svého gusta či zájmů.
Největším operátorem internetové televize je nyní v tuzemsku O2 TV, která má už přes půl milionu zákazníků. Hranici dvou set tisíc abonentů se blíží jen T-mobile TV a desítky tisíc diváku má rovněž Vodafone TV. Vedle těchto tří velkých internetových televizí jsou u nás desítky dalších operátorů, kteří mají také desetitisíce spokojených klientů.
Pořady stále častěji odkládáme
Dalším zajímavým fenoménem, který podporuje internetová televize, je odložené sledování. Tedy možnost, že si divák podle svých časových možností a nálady sám zvolí čas, ve kterém se na pořad podívá.
Uživatelé internetových televizí jsou zde ve velké výhodě, protože si mohou díky jejich technologii přehrávat program až se sedmidenním zpožděním. Není tak vůbec nutné usedat před televizní obrazovku, když film začne.
Internetové televize dokonce umožňují divákům si pořady nahrávat a pak je sledovat s odstupem až 30 dnů. Většinou lze takto u jednoho diváka uložit až 100 hodin pořadů.

Odložené sledování například u operátora Telly využívá 25 procent diváků. Dalších deset procent diváků pak televizní pořady konzumuje po dobu delší než jeden týden, tedy ze svých nahrávek. Živé vysílání tak nyní u Telly v průměru sleduje 65 procent uživatelů.
Tuto změnu diváckého zájmu potvrzují také průzkumy Asociace televizních organizací (ATO). Podle jejich dat letos v lednu průměrně na jednoho diváka připadalo 34 minut odloženého sledování denně. Oproti loňskému lednu jde téměř o dvojnásobný počet minut. Sledování televize podle momentálních možností diváků je tak na evidentním vzestupu.
Data ATO ukazují, že tuzemské domácnosti stále nejčastěji přijímají televizní vysílání pomocí pozemního digitálního vysílání (55 procent). Meziročně se však zvyšuje podíl internetové televize. Loni ve 3. čtvrtletí ji využívalo už celých 15 procent domácností. O rok dříve ve stejném období to bylo o tři procenta méně.