Letecké opravny JOB AIR Technic, které sídlí na ostravském letišti, zajistí údržbu letounů nízkonákladové letecké společnosti Ryanair. Pro irského dopravce vyčlení JOB AIR Technic celou jednu tzv. linku. Začátek spolupráce je plánován na 1. listopadu letošního roku. Smlouva počítá s údržbou minimálně šesti letadel během zimní sezóny.

„Spolupráce s Ryanairem je trochu jiná než s ostatními zákazníky, konkrétně zvýšeným zájmem z jeho strany o dokonalou přípravu, kam patří například dohled zástupců zákazníka minimálně dva týdny před příletem prvního letadla, poskytnutí historických dat, které by nám měly pomoci se co nejlépe připravit a v neposlední míře i návštěva jednoho z jejich údržbových center za účelem prokázání očekávané kvality práce, moderních procesů a podobně. Na druhé straně si toto všechno bude vyžadovat adaptaci na nové procesy a zvýšené požadavky, což nám ale pomůže posunout laťku našich služeb ještě o něco výše,“ říká generální ředitel JOB AIR Technic Vladimír Stulančák.

Areál společnosti Conta v Podbořanech. Nemak v něm chce spustit výrobu schránek bateriových článků pro nové elektromobily automobilky Mercedes Benz.
Roky opuštěná továrna u Podbořan ožije. Vyrábět se v ní budou díly do mercedesů

Letadla v barvách Ryanairu už v minulosti do ostravských hangárů zavítala, jednalo se však o stroje ve vlastnictví leasingových společností. Letouny pro pasažéry prošly v Ostravě přestavbou na nákladní verzi.

Nový hangár ve Vratislavi 

Ryanair si umí letadla servisovat i sám, k údržbě letounů používá například vlastní opravárenské středisko v polské Vratislavi. Tamní technická báze projde brzy rozšířením, v rámci největší investice Ryanairu v Polsku v hodnotě 25 milionů eur vznikne na vratislavském letišti nový hangár.

„Náš pětiletý plán růstu rozšíří naši flotilu na více než 600 letadel. Dohoda s JOB AIR Technic umožní společnosti Ryanair využívat v nadcházející zimní sezoně jeden slot pro těžkou údržbu. JOB AIR Technic má díky kvalitní nabídce služeb v tomto odvětví vynikající pověst a tato dohoda zajistí, že Ryanair bude mít flexibilitu, pokud jde o to, kam umístí svá letadla na sezonu zimní údržby,“ uvedl k uzavření dohody Neal McMahon, provozní ředitel společnosti Ryanair.

V opravnách JOB AIR Technic se aktuálně také rozebírá jeden z letounů evropského výrobce Airbus. Stroj má za sebou více jak 20 let provozu, během kterých létal například ze Španělska nebo Ruska. Na počátku pandemie byl na ostravském letišti odstaven, na nebe se už nevrátil. Letadlo začali ostravští mechanici rozebírat začátkem srpna, hotovo by mělo být do dvou týdnů, po kterých bude vyčištěné a odvezené certifikovanou firmou na šrotiště. Provozuschopné díly prošly inspekcí a zaujaly své místo ve skladě.

Neopravitelné komponenty daroval JOB AIR Technic středním a vysokým školám, se kterými firma spolupracuje.