Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusy skrz tunely zatím nepojedou. Zahltily by 'Kulaťák'

Praha - Expresní autobusová linka v dohledné době fungovat nezačne. Praha 6 odmítá její zakončení na Vítězném náměstí v Dejvicích, kde už nyní v ranních špičkách kolabuje doprava. Zatím nepanuje ani shoda na tom, kudy přesně trasa povede.

2.5.2016
SDÍLEJ:

Kruhový objezd na Vítězném náměstí v pražských Dejvicích.Foto: archiv VLP

Už od loňského zprovoznění tunelového komplexu Blanka se hovoří o možnosti uvést do provozu autobusovou linku, která by skrze pražské tunely rychle spojila Prahu 5, 6 a 9. Jenže zatím zůstalo jen u plánu.

V minulých dnech se pak objevily informace, že hlavním důvodem oddalování nasazení autobusů do tunelů je paradoxně příliš velký zájem cestujících. Znamenal by totiž navyšování kapacity a tedy i velké náklady na provoz linky. To ale náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek odmítl.

„Prvotní věcí je, že Praha 6 prostě nechce, aby jakýkoliv další autobus končil na Vítězném náměstí. Zdejší rozlehlé autobusové nádraží nemá v rámci MHD v Praze obdoby, přestože některé linky po prodloužení metra A končí na Veleslavíně," vysvětlil.

Jeho slova pak Pražskému deníku potvrdil i starosta šestky Ondřej Kolář. „Skutečně v tuto chvíli nechceme dál zahušťovat dopravu na už tak přetíženém Vítězném náměstí. Tunelovou linkou, která by propojila Petřiny a Břevnov s Andělem," ale samozřejmě chceme. Jen by měla končit jinde," říká starosta.

Vítězné náměstí čeká rekonstrukce

Prvořadý prý v tuto chvíli je vznik tak zvané dopravně-urbanistické studie Vítězného náměstí, na němž spolupracuje magistrát s dejvickou radnicí. Zde se však mimo jiné počítá se zrušením nádraží.

V tuto chvíli není ještě ani jasné, kudy expresní linka povede, podle náměstka Dolínka existuje asi osm variant. Na trase by mělo být minimum zastávek. Vzhled takzvaného Kulaťáku na Praze 6 by se měl výrazně změnit do čtyř let.

Připravovaná urbanisticko-dopravní soutěž, která by měla být vyhlášena ještě na podzim letošního roku, má za cíl celkově zlepšit veřejný prostor a navrhnout smysluplná řešení kritické dopravní situace v místě.

„V roce 2020 to bude přesně sto let od doby, kdy architekt Engel vyhrál urbanistickou soutěž na regulaci Dejvic a Bubenče. Bylo by příjemné dát Vítěznému náměstí novou podobu sto let od jeho pomyslného vzniku," uvedl místostarosta Prahy 6 Martin Polách (ANO), který je zodpovědný za oblast dopravy a veřejný prostor.

Čtěte také: Z Kulaťáku zmizí autobusy, zastávka tramvají se přemístí

Autor: Matěj Ludvík

2.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Irácká armáda vtrhla do Kirkuku.
17

Irácký Kurdistán pozastavil přípravu voleb, v oblasti sílí spory

Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

VIDEO: V Ostravě padl rekord. Tatrovka se vydrápala na kovové monstrum

/FOTOGALERIE/ Podívaná, z níž se tajil dech a běhal mráz po zádech, se ve středu odpoledne naskytla návštěvníkům Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.

Miliardář Soros převedl většinu svého zbylého jmění na Fond otevřené společnosti

Investor George Soros převedl 18 miliard dolarů na jím založenou síť neziskových organizací Fond otevřené společnosti, která je podle mediálních ohlasů druhou největší filantropickou grantovou skupinou v USA. Částka představuje většinu odhadovaného Sorosova jmění.

Evropský soud: minimální výška coby podmínka pro přijetí k policii omezuje ženy

Požadování téže minimální výšky pro muže i ženy, ucházející se o práci u policie, je pro ženy diskriminující. Rozhodl o tom Soudní dvůr Evropské unie.

Merkelová začala jednat o budoucí německé vládě. Její pozice je oslabená

Německá kancléřka Angela Merkelová podnikla ve středu první zkusmé kroky k vytvoření nové spolkové vlády. Potenciálně obtížná jednání by měla vést ke vzniku národní koalice konzervativců (CDU/CSU), svobodných demokratů podporujících podnikání (FDP) a Zelených. Kancléřka má ale oslabenou pozici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení