Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dolínek: Nový ředitel dopravního podniku by měl vzejít z tendru

Praha - Nejlepším řešením situace kolem odvolání ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše, které žádá primátorka Adriana Krnáčová (ANO), by bylo otevřené výběrové řízení. Ve čtvrtek to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Chce oslovit mimo jiné manažery ze zahraničí, šanci obhájit místo by podle něj měl dostat i Ďuriš. Ředitel ale sdělil, že se do případné soutěže hlásit nebude.

1.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Dolínek na pátek svolal mimořádné jednání dozorčí rady, která bude o situaci jednat. Podle dostupných informací personální změny zatím na programu nejsou.

Primátorka v pátek obvinila Ďuriše z manažerských chyb a řekla, že by měl ve funkci skončit. Podle neoficiálních informací o výměnu ředitele největší městské firmy v ČR usiluje šéf ANO Andrej Babiš. Server neovlivní.cz ve čtvrtek uvedl, že Babiš kvůli výměně ředitele v úterý apeloval na členy zastupitelského klubu pražské ANO. Ďuriš, který bude příští týden ve funkci dva roky, pochybení odmítá.

„V první řadě je nyní nutné uklidnit atmosféru a jednat věcně a s chladnou hlavou," řekl náměstek Dolínek, který je zároveň předsedou dozorčí rady. „Na páteční ráno jsem svolal mimořádné jednání, kde se budeme aktuální situací zabývat. Chci zdůraznit, že dopravní podnik je v současnosti stabilizován a funguje. Za to patří jednoznačně dík panu řediteli Ďurišovi," uvedl.

„Na druhou stranu se podle mého názoru společnost momentálně nachází na rozcestí a je třeba určit, jakým směrem se vydá do budoucna. Za nejlepší řešení považuji, aby se určení této vize realizovalo prostřednictvím otevřené soutěže na nového generálního ředitele," doplnil.

Stanovisko valné hromady

„Považuji za zásadní dělat personální změny na úrovni ředitele teprve poté, co budeme znát stanovisko majitele, tedy valné hromady dopravního podniku," řekla členka dozorčí rady Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Personální změny v představenstvu nebo v managementu firmy ani výběrové řízení podle ní na programu mimořádné dozorčí rady nejsou.

Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 tisíc lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce zhruba 65 kilometrů, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku loni skončilo se ziskem 316 milionů korun. Na jízdném firma utržila téměř 4,4 miliardy korun a přepravila více než 1,16 miliardy cestujících.

Od města dostal podnik na provoz asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013. Vedení podniku podle primátorky žádá na příští rok z rozpočtu města skoro dvě miliardy navíc, tedy více než 13 miliard korun.

Čtěte také: Pražská primátorka chce výměnu ředitele dopravního podniku

Autor: ČTK

1.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Po náletu kamikaze
1 3

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Dakar bude náročný a rozhodnout může už úvodní část závodu, shodují se závodníci

Dakar 2018 se blíží a členům týmu Big Shock Racing se zvedá nálada. I přesto, že má teď každý plné ruce práce. Sestava týmu zůstává nezměněna, stejně jako posádka žluté liazky. Pilot Martin Macík Jr. pojede slavný závod už pošesté, navigaci si vzal na starost opět František Tomášek a techniku jistí Michal Mrkva. 

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT