Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jsou všechny tramvajové ostrůvky v Praze bezpečné?

Praha - Na mnoha místech v Praze jsou tramvajové ostrůvky příliš úzké a nechráněné proti vysokému provozu. To jsou nejčastější námitky občanů, kteří se iniciativně dotazují městských částí a dopravců na možné změny, které by cestujícím městskou hromadnou dopravou vyšly vstříc.

26.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

„Pro bezpečný nástup lidí do vozu je přínosné mít nástupní hranu zvýšenou a co nejblíže vozidlu, aby výškový rozdíl a mezera mezi vozidlem a nástupní plochou byla co nejmenší. Dále je třeba hledět na omezení rizika kolize nastupujících a vystupujících s ostatní dopravou, a to zejména při nástupu z vozovky," popisuje bezpečnostní doporučení mluvčí Dopravního podniku hl. města Prahy Aneta Řehková. Bohužel ne všechna místa takto precizně a přitom jednoduše popsaná pravidla nástupu do vozu splňují.

V minulosti si občané Prahy stěžovali například na bezpečnost ostrůvků v ulici Evropská na Praze 6, popřípadě na zastávce Pražská tržnice na Praze 7, kde nejsou žádná bezpečnostní a povětrnostní opatření. Rychlost projíždějících automobilů je přitom pro chodce nebezpečná. „Když jde proti mně člověk z tržnice se dvěma taškami v obou rukou, tak se mu jednoduše nevyhnu a musím vkročit do vozovky," říká Michal Janda, který nemá řidičský průkaz a pohybuje se v oblasti svého bydliště tramvají číslo 25 denně.

Nedostupnost vadí handicapovaným

Na nedostupnost tramvajových zastávek upozorňují také nevidomí nebo handicapovaní občané, pro které je zdolávání zvýšeného terénu, navíc přes pruh vozovky a jejího provozu, svízelné. Pražský dopravní podnik v tomto ohledu spolupracuje s Pražskou organizací vozíčkářů. Společně připravili novou verzi vyhledávače, kde mohou lidé najít databázi tramvajových zastávek, na kterých jsou podrobné informace o bezbariérové přístupnosti, například výška nástupní hrany nebo sklon plošiny při sklopení. Konkrétní námitky, mnohé z roku 2011, však prozatím nebyly vyřešeny,

Podle výsledků ankety Pražského deníku vyhovuje nejlépe cestujícím řešení zastávky způsobem takzvaného „vídeňského chodníčku", tedy zvýšenou vozovkou. Takto bylo v létě 2012 rekonstruováno například Letenské náměstí na Praze 7. „Jednak řidiči automobilů zpomalí už jen proto, že se jim mění vozovka, a za druhé je to řešení vstřícné vůči lidem s nižší pohyblivostí," kvituje změnu Alena Malá z Bubenče.

Autor: Kateřina Chvátalová

26.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
2 15

Čeští žáci se připravují na zkoušky, škola je ale nebaví

Jiří Milek.
3 12

Vládcem velkých, širých, rodných lánů bude „malý Babiš“ Jiří Milek

Frontman americké skupiny kopl fotografku do obličeje. Teď se omlouvá

Lídr kalifornské rockové skupiny Queens of the Stone Age Josh Homme se omluvil za to, že při sobotním koncertu své kapely kopl do obličeje fotografku Chelseu Laurenovou. Prý se to stalo nešťastnou náhodou v zápalu vystoupení. Podle fotografky jednal ale zjevně úmyslně.

Břehy Vltavy na severu Prahy by mohl jednou spojit i „horizontální výtah“

/ANKETA/ Město počítá v horizontu několika let s náhradou Trojské lávky dvojicí nových lávek. Jediným mostem pro auta v oblasti bude nejspíš ten v rámci Pražského okruhu. Do hry se může dostat i „futuristické“ řešení“. 

Kohák se klouzal a farář žehnal raketám: Prohlédněte si nejlepší videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 9. až 10. prosince 2017.

Praha je na pokraji epidemie. Počet nakažených HIV raketově stoupá

/INFOGRAFIKA/ Ve skupině mužů mající sex s muži je na území Prahy dosažena hranice epidemie. Problémem se nově stávají i heterosexuální muži. Tak zní varování organizace Česká společnost AIDS pomoc směrem k hlavnímu městu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT