Pražský magistrát před kampaní očekával, že řada lidí se bude chtít vyhnout komplikacím, které jsou s olympijským děním spojeny, a naplánují si proto pobyt v některé z evropských metropolí. Kampaň propagovala české hlavní město prostřednictvím vtipných piktogramů, které si pohrávají s tématikou olympijských sportů. Praha do ní investovala 2,4 milionu korun.

V prvním čtvrtletí letošního roku nastal razantní obrat v příjezdech návštěvníků z Velké Británie do Prahy, kdy jich přijelo poprvé po šesti letech podle ČSÚ meziročně o téměř devět procent víc. "Návštěvnost vzrostla podle našich průzkumů i ve druhém kvartále roku, a to mezi osmi a deseti procenty, a lze předpokládat, že bude pokračovat i ve zbývající části roku," uvedl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.

Podle Beránka může teoreticky za posledním nárůstem turistů z Velké Británie stát z menší části i květnová kampaň Prahy. "Hlavně k nám ale zamířili seniorští návštěvníci z Británie, kteří se obávali jet do zemí, jako je Egypt či Tunisko," dodal.

Velké hotely v Česku ale většinou žádný nárůst počtu britských turistů nezaregistrovaly. "Nemůžeme potvrdit žádný signifikantní nárůst turistů z Velké Británie v červenci 2012 ve srovnání s červencem 2011," potvrdila marketingová manažerka Kristina Maixnerová ze společnosti Vienna International, která v Česku provozuje devět hotelů. Stejně reagovali zástupci sítě hotelů CPI Hotels.

"Počet turistů z Velké Británie je stále stejný, v našem hotelu tvoří pět až sedm procent," uvedl ředitel pražského hotelu Olympik Vlastislav Šos. Ani hotel Ambassador Zlata Husa vyšší zájem o ubytování ze strany britských návštěvníků nezaznamenal.

Loni k nám přijelo nejméně britských turistů od roku 2003. Zatímco v roce 2004 tvořili v našem hlavním městě 17 procent zahraničních návštěvníků, v loňském roce to bylo jen šest procent.