Ten řekl, že dodávané nápravy pro armádní nákladní vozy byly vadné, a proto Tatra ukončila s Pragou spolupráci týkající se subdodávek.

Ptáček trvá na tom, že problémy, které se skutečně vyskytly, souvisely s tím, že původně byly nápravy konstruovány pro podstatně lehčí vozidlo. A tvrdí, že „vyšachování" Pragy z kontraktu bylo předem připravené.

I tyhle souvislosti, mající vazby na získání zakázky a její udržení, soud řeší v rámci procesu v kauze armádních tatrovek, jejichž pořízení měla provázet korupce. Obžalovanými jsou někdejší ministr obrany Martin Barták, který si o úplatek měl říci ještě v pozici náměstka, a zbrojař Martin Smrž. Oba vinu odmítají.

Naopak Cabaniss patří k trumfům obžaloby. Bartáka se v pondělí zastal v roli svědka i expremiér Mirek Topolánek. K verdiktu je zatím daleko.

Čtěte také: Kauza Tatra: o úplatku prý byla řeč