Dokud nebudou následky odstraněny (což obnáší nejen očištění a opětovné zprovoznění všech systémů pro sledování a řízení provozu, ale také opravu ventilace), bude se jezdit jen jednou nepoškozenou tunelovou troubou, do níž byl sveden provoz v obou směrech. To s sebou přináší kolony, s nimiž se řidiči potýkají nejen v časech nejintenzivnějších dopravních špiček; část motoristické veřejnosti tak znovu začala dávat přednost jízdě po Jižní spojce.

Policisté po požáru předpokládali, že by tunel mohl být znovu zprovozněn v plném rozsahu během středy. Už po pondělní prohlídce poškozených míst se ale tento odhad jevil jako příliš optimistický; bylo jasné, že stačit zřejmě nebude ani týden.

Uzavírka by se mohla protáhnout na měsíce

Martina Vápeníková z Ředitelství silnic a dálnic připomněla, že skutečný rozsah problému se ukáže až po očištění kouře, kdy se technici dostanou k technologiím, kamerám a dalším systémům. Pokud by muselo dojít až na repasi vzduchotechniky, mohla by se uzavírka protáhnout na měsíce, konstatovala.

V tunelu shořel tahač značky Man polského kamionu; plameny zřejmě měla na svědomí technická závada. Dvoučlenné posádce se nic nestalo. Náklad plastových autodílů zůstal nedotčen; oheň pouze poškodil přední čelo návěsu. Škoda na nákladní soupravě byla odhadnuta na 1,3 milionu, oprava tunelu si vyžádá miliony korun.