O kratší interval požádala sama města Milovice a Lysá nad Labem. „Chtěla mít stejně četné spoje jako jsou na tratích Praha Kolín, Praha Benešov a Praha Beroun," uvedl středočeský hejtman Miloš Petera s tím, že navýšení počtu spojů vyjde kraj na 8,6 milionů ročně. Úprava by měla začít platit od 14. prosince 2014.

V současné době jsou pro město Milovice zajištěny víkendové vlakové spoje motorovou jednotkou Regionova, která jezdí mezi Milovicemi a Lysou nad Labem. Je v ní pouze 86 míst k sezení. V Lysé cestující přestupují na elektrickou jednotku CityElefant, která jezdí po trati Kolín Lysá nad Labem Praha a zpět v hodinovém intervalu. Skutečnost, že to nestačí, potvrdil i přepravní průzkum, který nechal vypracovat dopravce České dráhy.

Za posledních dvacet let se počet obyvatel Milovic téměř zdesetinásobil na více než 10 000 lidí. Jejich příliv souvisí s dostupnými a levnými byty, které se v 90. letech uvolnily po odchodu sovětských vojsk a po zrušení milovického vojenského prostoru. Nyní jsou Milovice díky svým obyvatelům „nejmladším" městem republiky.