Pod Letenskými sady mezi Čechovým a Štefánikovým mostem stojí půl kilometrů dlouhé železné molo pro patnáct lodí. I kvůli poškození z povodní v roce 2013 se však téměř nepoužívá a pro veřejnost je uzavřené.

Lávku upraví Ředitelství vodních cest 

To by se však brzy mělo změnit. Záměrem společného memoranda hlavního města, Prahy 7 a Ředitelství vodních cest (ŘVC) je zpřístupnit místo veřejnosti. „Chceme, aby molo fungovalo pro příjemné procházky mezi dvěma mosty v těsné blízkosti Vltavy," říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha 7 sobě), který s návrhem přišel už před dvěma lety.

ŘVC, které lávku vybudovalo už na začátku roku 2009 celkem za 65 milionů korun, by ji mělo do června příštího roku také upravit, aby byla pro chodce bezpečná.

Přibude kotvících lodí 

Zároveň se sem přesune část lodí, které v současnosti stojí až ve čtyřech řadách na protějším Dvořákově nábřeží. Předpokládá se, že zde budou rovněž sezónně umístěny i návštěvnické hotelové lodě. „Dosud bylo železné molo využíváno především pro lodě přijíždějící z Německa, nyní by se mohlo otevřít i běžným výletním lodím, které plují i na krátké vzdálenosti," vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Do září příštího roku pak projde obnovou i přilehlý hrázní domek, který se stane zázemím pro obsluhu zajišťující údržbu mola. Revitalizována bude i okolní zeleň.

Dvořákovo nábřeží čeká rozvoj 

Návrh na otevření mola, který v úterý projednali pražští radní, počítá také s tím, po zprovoznění zahájí roční zkušební provoz. Ten bude následně vyhodnocen a případně bude upraven návštěvní řád.

Přesun části lodí v neposlední řadě umožní prostornému Dvořákovu nábřeží další rozvoj. Mohlo by se tak v budoucnosti zařadit po bok oblíbených náplavek u Palackého mostu a na Hořejším nábřeží a ožít kulturními akcemi nebo farmářskými trhy.

Místo poslouží jako nouzové státní lodí 

Želená konstrukce na Nábřeží Edvarda Beneše vznikla před sedmi lety jako kotviště výletních lodí ze zahraničí. Ty se tam mohou zásobit, vyložit odpadky a zároveň umožní výstup a nástup pasažérů.

Místo má také sloužit jako nouzové stání lodí při velké vodě. Bez zajímavosti není ani to, že během budování mola museli pyrotechnici pomocí 360 kilogramů trhaviny odstřelit kus dna Vltavy u Čechova mostu.

Čtěte také: Libčická náplavka bude oddechovým místem