Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Molo na nábřeží pod Letnou se otevře lidem

Praha - Málo využívané železné molo na Nábřeží Edvarda Beneše v Praze 7 se do června příštího roku zpřístupní Pražanům. Navíc se sem přesunou i lodě kotvící na protější straně.

26.10.2016
SDÍLEJ:

Molo u Nábřeží Edvarda Beneše. Foto: Wikipedia Commons

Pod Letenskými sady mezi Čechovým a Štefánikovým mostem stojí půl kilometrů dlouhé železné molo pro patnáct lodí. I kvůli poškození z povodní v roce 2013 se však téměř nepoužívá a pro veřejnost je uzavřené.

Lávku upraví Ředitelství vodních cest 

To by se však brzy mělo změnit. Záměrem společného memoranda hlavního města, Prahy 7 a Ředitelství vodních cest (ŘVC) je zpřístupnit místo veřejnosti. „Chceme, aby molo fungovalo pro příjemné procházky mezi dvěma mosty v těsné blízkosti Vltavy," říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha 7 sobě), který s návrhem přišel už před dvěma lety.

ŘVC, které lávku vybudovalo už na začátku roku 2009 celkem za 65 milionů korun, by ji mělo do června příštího roku také upravit, aby byla pro chodce bezpečná.

Přibude kotvících lodí 

Zároveň se sem přesune část lodí, které v současnosti stojí až ve čtyřech řadách na protějším Dvořákově nábřeží. Předpokládá se, že zde budou rovněž sezónně umístěny i návštěvnické hotelové lodě. „Dosud bylo železné molo využíváno především pro lodě přijíždějící z Německa, nyní by se mohlo otevřít i běžným výletním lodím, které plují i na krátké vzdálenosti," vysvětluje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Do září příštího roku pak projde obnovou i přilehlý hrázní domek, který se stane zázemím pro obsluhu zajišťující údržbu mola. Revitalizována bude i okolní zeleň.

Dvořákovo nábřeží čeká rozvoj 

Návrh na otevření mola, který v úterý projednali pražští radní, počítá také s tím, po zprovoznění zahájí roční zkušební provoz. Ten bude následně vyhodnocen a případně bude upraven návštěvní řád.

Přesun části lodí v neposlední řadě umožní prostornému Dvořákovu nábřeží další rozvoj. Mohlo by se tak v budoucnosti zařadit po bok oblíbených náplavek u Palackého mostu a na Hořejším nábřeží a ožít kulturními akcemi nebo farmářskými trhy.

Místo poslouží jako nouzové státní lodí 

Želená konstrukce na Nábřeží Edvarda Beneše vznikla před sedmi lety jako kotviště výletních lodí ze zahraničí. Ty se tam mohou zásobit, vyložit odpadky a zároveň umožní výstup a nástup pasažérů.

Místo má také sloužit jako nouzové stání lodí při velké vodě. Bez zajímavosti není ani to, že během budování mola museli pyrotechnici pomocí 360 kilogramů trhaviny odstřelit kus dna Vltavy u Čechova mostu.

Čtěte také: Libčická náplavka bude oddechovým místem

Autor: Matěj Ludvík

26.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT