Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Kunratic neprošel kvůli záměru rozšířit Vídeňskou

Kunratice - Zápach a hluk, další auta projíždějící Vídeňskou ulicí. Takový scénář si obyvatelé Kunratic neumí představit. Obchvat kolem kunratické městské části je potřeba, ale vedení Prahy 4 i Kunratic se shodli na tom, že chtějí zachovat stávající kapacitu silnice. „Nechceme, aby tudy vedla čtyřproudá silnici, protože by to zatížilo okolí IKEMu. Místo stávajících patnácti tisíc aut, by jich tu jezdilo dvakrát tolik," sdělila starostka Kunratic Lenka Alinčová.

12.2.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Problém vidí hlavně v tom, že většina místních obyvatel mají domy u silnice bez předzahrádky. Proto už nyní má automobilová doprava na jejich domy velký vliv. Pod peticí mají dokonce už šest set podpisů. Zamýšlená silnice také souvisí s obchvatem Písnice, který aktuálně končí v polích.

Návrh na změnu územního plánu zamítli zastupitelé Prahy 4 na konci ledna. Změnu navrhuje magistrát v balíku takzvaných celoměstsky významných změn. Nový obchvat by měl ústit na Vídeňskou ulici v oblasti obytného souboru Zelené údolí. Řidiči by objížděli Kunratice skrz průmyslovou zónou, která v trase stojí. „Změna by znamenala přivedení dalších aut na Vídeňskou," řekla pražská zastupitelka Petra Rejchrtová (Trojkoalice).

Nová magistrála

Podle starosty Petra Štěpánka (Strana zelených) nedali radní Prahy 4 souhlas s obchvatem ne kvůli tomu, že by to Kunraticím nepřáli, ale protože všechny strany koalice voličům slíbily, že nedopustí rozšíření Vídeňské ulice.

„Ze stávajícího provozu by se to dostalo na třicet tisíc aut za hodinu, a tím by se z toho stala magistrála. Hlavně by za to trpěli lidé na sídlišti Krč a v areálu Thomayerovy nemocnice. Naopak z hlediska dopravy tlačíme na to, aby sem byla protažená další kolejová doprava," vysvětlil starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.

Jako řešení vidí několik variant. Jedním z nich je dlouhodobý projekt metra D. Další možnost je propojení Spořilova a Jižního Města tramvají včetně protihlukového opatření.

Čtěte také: Obyvatelé Komořan se bouří. Novou čtyřproudovou silnici vůbec nechtějí

Autor: Pavla Janoušková Mgr.

12.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Univerzita Karlova. Ilustrační foto.
1

Nejstarší česká univerzita dnes volí nového rektora

Theresa Mayová a Angela Merkelová na jednání G20 v červenci v Hamburku
1 4

O obchodu se zatím bavit nebudeme, odmítla Merkelová Mayovou

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Soud se vrací ke kauze exnáměstka Šišky a OKsystemu

Pražský městský soud dnes začne potřetí projednávat obžalobu na bývalého prvního náměstka ministerstva práce Vladimíra Šišku a někdejšího ředitele ministerského odboru informatiky Milana Hojera. Podle zrušených rozsudků muži zneužili pravomoc a vydírali firmu OKsystem. Soud se bude muset znovu zabývat mimo jiné škodou, kterou údajně způsobili, a její výší.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

Kuriozity pražských kandidátek: střet pohledů na EU i strach z islámu

/INFOGRAFIKA/ Všichni politici a většina novinářů pracují pro KGB. To dlouhodobě hlásá jednička pražské kandidátky Pravého bloku Petr Cibulka. Naposledy to zdůraznil minulý týden na svých webových stránkách. „Jsme ve 3. světové válce. Je třeba porazit Rusko snadno a rychle,“ dodal. V přímém rozporu s jeho tezemi je životní postoj třetího muže pražské kandidátní listiny KSČM a místopředsedy strany Josefa Skály. Ten opakovaně veřejně připustil, že v srpnu 1968 „nadšeně vítal sovětské tanky.“

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení