Opravu mostu chystá město řadu let, v roce 2006 vydaly úřady územní rozhodnutí a o tři roky později stavební povolení. Proti možnému zbourání mostu se postavila občanská sdružení i radnice Prahy 7.

„Pustit se do demolice mostu a následné nákladné rekonstrukce bez špičkových podkladů by bylo diletantství. Věřím, že nám posudek ukáže, že lze zvolit levnější a citlivější řešení," uvedl ve čtvrtek náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Proti původnímu plánu rekonstrukce, kdy měl být most rozšířen a některé jeho části zbourány, se postavila například Česká komora architektů i radnice Prahy 7. Městská část tvrdí, že lze spíš než o opravě mluvit o demolici. Radnice nesouhlasí ani s rozšířením mostu o pět na 26 metrů.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Kvůli velmi špatnému stavu byl v roce 2009 zakázán na most vjezd vozům těžším než 7,5 tuny. Navíc tu byla snížena rychlost tramvají na 20 kilometrů za hodinu a přímo na mostě se nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.

Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt a kubista Pavel Janák a konstruktér František Mencl.