Blankou by podle Noska mohlo jezdit asi 60.000 aut denně, zhruba polovina by pak pokračovala ulicí V Holešovičkách. S další dopravou, která ulicí projíždí už nyní, by počet aut v této lokalitě mohl vzrůst na 90.000 denně. "To musíme řešit, jak nejrychleji to jde. Rozhodně odmítám čekat 15 nebo 30 let, až se podaří postavit navazující tunel podle původního plánu," uvedl Nosek.

Zahloubení ulice V Holešovičkách by mělo navázat na budovaný tunelový komplex Blanka, který má být hotov v roce 2014. "V ulici V Holešovičkách svedeme naprostou většinu aut pod zem. Pod současnou silnicí vznikne tunel se čtyřmi pruhy, na povrchu zůstane jen cyklostezka, jeden pruh pro auta, a z dnešní dálnice se tak opět stane městská třída," uvedl Nosek.

Z Holešoviček by automobily pokračovaly po Liberecké, Kbelské a Průmyslové ulici, a tím by byl provizorně dokončen vnitřní okruh. Kvůli tomu je ale nutné vybudovat v Hloubětíně dvě mimoúrovňové křižovatky, a to u křížení Kbelské s Kolbenovou a Poděbradskou ulicí.

Hotovo by mohlo být do pěti let

Celkové náklady na provizorní dokončení obchvatu v severovýchodní části města dnes Nosek odhadl na sedm až devět miliard korun, hotovo by mohlo být do pěti let. Praha by pak mohla zklidnit dopravu v centru.

Praha původně počítala s tím, že na tunelový komplex Blanka naváže další úsek od Pelc Tyrolky, přes Balabenku až ke Štěrboholské radiále. Výstavba úseku, který by byl částečně veden v tunelech, by ale stála přes 40 miliard korun. Na to nemá město peníze. Podmínkou výstavby tohoto úseku je navíc dokončení vnějšího okruhu u Suchdolu.