„Do procesu udělování souhlasu s užíváním bude vstupovat více Praha," uvedl Manhart. Kromě základních podmínek, jako je bezúhonnost a spolehlivost, se bude muset řidič, který nevlastní koncesi na provozování taxislužby, prokázat pracovní smlouvou s provozovatelem této služby.

„V současné době je poměrně rozšířený problém, že koncese jsou pronajímány, zapůjčovány, což není v souladu se zákonem," dodal Manhart.

Stanoviště Fair place dávají cestujícím záruku, že zde stojící taxi nebude předražené, protože taxikáři tady musí dodržovat maximální ceny stanovené městskou vyhláškou. U nově zřizovaných stanovišť chce Praha obálkovou metodou vybrat správce s nejvyšší nabídkou. Už fungujících stanovišť se změna dotkne až poté, co vyprší platné smlouvy. Doposud výběr probíhal losováním, což nebylo podle Manharta „úplně průhledné".

Připravovanou vyhláškou se bude zabývat i čtvrteční zastupitelstvo. Pokud ji schválí, měla by začít platit od 1. ledna 2013. Původně počítala Praha i s tím, že by řidiči měli v budoucnu povinnost vybavit auto GPS navigací. Kvůli technickým problémům se od toho zatím upustilo.

Přezkoušení každých pět let

Navíc chce město změnit pravidla o ověřování znalostí řidičů taxislužby. Od roku 2003 dostávali taxikáři osvědčení o zkoušce na dobu neurčitou. Nyní radní chtějí, aby šli šoféři k přezkoušení každých pět let. Názvy ulic, kulturních nebo obchodních institucí se neustále mění a přibývá cestujících, kteří si stěžují, že řidiči neví, kudy a kam jet, uvedl Manhart.

Navíc by měly mít napříště taxikářské zkoušky stejný počet otázek z místopisu a právních předpisů. Dosud bylo právních otázek méně. Zpřísnit by se měla i praktická zkouška ovládání taxametru.

Na území hlavního města je 117 stanovišť pro taxíky, 46 z nich má svého správce a je označeno nápisem Fair place. Stanoviště se správcem mají kapacitu 150 vozů, většinu z nich podle města dosud spravoval jeden provozovatel. Na místech bez správce je 196 parkovacích mís­t.