Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice až do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto.

„Připravenost projektu je taková, že můžeme zažádat o stavební povolení. Intenzivně jednáme s vlastníky pozemků. Kdyby se nám nepodařilo vybudovat všechny vestibuly, metro by mělo začít být raženo, následně se dodělají a otevřou všechny stanice," řekl Dolínek. Dodal, že stejným způsobem postupovala Praha při stavbě metra B Na Černý Most, kdy byla stanice metra Kolbenova dokončena až po zahájení provozu trasy.

Architektonická soutěž nebude 

„K tomu, abychom zahájili stavbu, stačí nám vykoupit sedm pozemků, o kterých jednáme s vlastníky," řekl šéf DPP Martin Gillar. Tomu dozorčí rada podniku na středečním jednání dala za úkol začít s realizací stavby.

Proti původnímu záměru se neuskuteční architektonická soutěž na novou podobu stanic. Podle Dolínka by to oddálilo zahájení stavby.

Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů.

Pro cestující se před rokem otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.

Čtěte také: Před 10 lety byla otevřena stanice metra A Depo Hostivař