Krok, že obce mohou samy omezit provoz, je podle ministra kompromisním řešením pro obce, chodce i provozovatele tohoto dopravního prostředku. Jedna dopravní značka stojí dva a půl tisíce korun, tudíž si obce více promyslí, kde je opravdu třeba značku dávat.
České metropoli se však řešení nelíbí. „V podmínkách hlavního města Prahy je naprosto nereálné osadit všechna nevhodná místa značkami, nemluvě o již značné hustotě dopravního značení, zvláště v centru města, a o finančních nákladech," uvedla mluvčí magistrátu Petra Hrubá.
Lepší by podle ní bylo, kdyby segwaye jezdily po silnici jako ostatní dopravní prostředky. Podle ministerstva je však vhodnějším řešením, když se rozhodnutí o zákazu dělá lokálně, neboť všude nejsou stejné podmínky.
Vozítka segway doposud nemají v zákoně o provozu na pozemních komunikacích vlastní kategorii, a jsou proto považována za chodce. Nemohou být používány na pozemních komunikacích, ale právě na chodnících, kde se kvůli jejich rychlosti střetají s chodci.
Čtěte také: Vozítka segway ano, ale pouze za zcela jasných pravidel