Křístek novinářům řekl, že se chce zaměřit především na cestující, stabilizaci a konsolidaci dopravního podniku, vytvoření kvalitního managementu, financování podniku a rozvoj MHD v Praze. Projekt metra D chce připravit alespoň do fáze územního rozhodnutí.

„Byl jsem celý život ve styku se zákazníky, to je jedna ze silných stránek, které jsem prezentoval," řekl novinářům Křístek. „Vzhledem k tomu, že se za poslední rok vyměnili čtyři generální ředitelé, tak to stoprocentně musí mít vliv na fungování podniku a především na zaměstnance. Doufám, že moje životnost nebude tak krátká jako u minulých ředitelů," konstatoval.

Na dotaz, zda chce řešit nevýhodné a problematické smlouvy z minulosti, uvedl, že se s nimi musí teprve seznámit. Počkat chce na výsledky forenzního auditu, který se v podniku dělá. Neřekl, zda bude chtít obměnit management a přivést si do podniku vlastní tým.

K účasti ve výběrovém řízení Křístka podle něho vedla „výzva, změna oboru a snaha něco změnit". „Motivace není finanční. Myslím, že je na čase udělat z dopravního podniku normální fungující podnik. A to je to, co mě láká," dodal nový ředitel.

Křístek (ročník 1969) působil od roku 2001 do jara letošního roku ve společnosti T-Mobile, od listopadu 2010 do poloviny letošního roku byl šéfem útvaru prodeje firemním zákazníkům a prodeje služeb s přidanou hodnotou. Vystudoval ČVUT, pracoval také pro IBM a Český Telecom

Šéfovat dopravnímu podniku mělo zájem 51 lidí

Do konkurzu na šéfa největší městské firmy se přihlásilo 51 zájemců. Do konečného kola výběrového řízení postoupili kromě Křístka také šéf českobudějovického dopravního podniku Jaroslav Ďuriš a exministr dopravy Radek Šmerda, který ale ze souboje odstoupil. Proč se na poslední chvíli rozhodl o místo šéfa DPP neucházet, není známo. Podle neoficiálních informací dostal nabídku na jiný významný post.

„Všichni tři byli komplexní manažeři," řekl dnes novinářům předseda dozorčí rady podniku Jiří Pařízek (TOP 09). Podle něj o finálním výběru rozhodly detaily.

Bývalý ředitel Vladimír Lich byl odvolán na doporučení politiků v dozorčí radě podniku krátce poté, co inicioval podání trestních oznámení kvůli údajně nevýhodným kontraktům dopravního podniku. Dozorčí rada odvolání zdůvodňovala manažerskými pochybeními ohledně vypisování veřejných zakázek, Lich, který byl do čela podniku jmenován na začátku roku bez výběrového řízení, ale výtky odmítl.