„Mobilní peněženkou sejf otevíráme možnost jednoduchého nákupu elektronické jízdenky dvěma skupinám cestujících, kteří si SMS jízdenku doposud zakoupit nemohli. Jsou to zahraniční turisté, kteří nevlastní telefon s českou SIM kartou, a potom uživatelé s blokovanými premium SMS službami," řekl Křístek s tím, že turisté nemají jinou možnost, než si jízdenku koupit hotově.

Podle Křístka je sejf pro DPP jednak dalším „prodejním kanálem", zároveň odpadá platba operátorům za premiové sms zprávy. Novou aplikaci si všichni vlastníci chytrých telefonů stáhnou od 1. července zdarma a funguje na všech telefonech s operačním systémem Android a iOS.

Dopravní podnik už elektronickou peněženku má od roku 2011. Podle Křístka ale nebyla pro uživatele příliš pohodlná, navíc o ní prý skoro nikdo nevěděl. „Když jsme začali tuto formu prodeje zkoumat, zjistili jsme, že tuto platformu již máme, ale nevyužívanou. Nyní jsme ji předělali," řekl. Oproti starému má ten nový systém modernější grafiku, zjednodušenou registraci, vznikla tlačítka rychlé volby a jednodušší je i způsob vložení peněz.

Při přihlašování každý nejdříve zašle své telefonní číslo, obdrží kód, následně si navolí svůj vlastní PIN kód a zadá email, jehož prostřednictvím bude DPP se zákazníkem komunikovat. Poté se přihlásí a může si do elektronické peněženky vložit peníze. To lze třemi způsoby. Platební kartou, platebním příkazem nebo v bance u přepážky. Do budoucna se počítá i s takzvanými hotovostními kiosky. Ty budou v provozu až v průběhu července, DPP totiž kvůli turistické sezóně spěchal, aby byla do prázdnin hotova především aplikace, kiosky tak byly až v „druhém sledu".

Při nákupu jízdenky ve svém telefonu cestující vstoupí do aplikace sejf, klikne na koupit, vybere se jízdenku, vloží PIN kód a zaplatí, popsal Karel Naiman z firmy Erika.

Uživatelé si zároveň budou moci zobrazit historii transakcí ve své peněžence a pokud ji nebudou chtít dál používat, mohou si vložené peníze převést na svůj účet. „Není to tak, že jim tam zůstanou a mohou je utratit pouze za jízdenky," řekl Naiman s tím, že lze nastavit i inteligentní inkaso. Cestující zadá hodnotu, pod kterou nechce, aby mu vložená částka klesla. Pokud se tak stane, systém sám do ní nechá poslat z účtu další peníze.

DPP aplikaci spustí společně s firmou Erika, která už elektronické jízdenky pro DPP obstarává. Podnik se s firmou v minulých týdnech domluvil na snížení provize z provozu elektronického jízdného, dopravce tím ušetří částku v řádu milionů, zopakoval Křístek. Tuto aplikaci dělal Erika pro DPP zdarma, spadá do „balíku" již uzavřené smlouvy.