„V krátkém časovém horizontu může nová ´dálnice´ pro tisíce aut dramaticky změnit dopravní infrastrukturu v Liboci a Na Dědině a zároveň zdevastovat dopravou klidné rezidenční zóny mezi Divokou Šárkou a Hvězdou," varuje doslova Rybář ve zpravodaji. A někteří místní obyvatelé, oslovení v uplynulých dnech Pražským deníkem, tyto obavy sdílí. Přestože ani oni nemají podrobnější informace. Dostat by se k nim totiž dosud mohli vesměs jen na magistrátním webu. Zde je možno najít příslušný dokument o více než 460 stranách, zabývající se mimo jiné řešením dopravní situace po případném prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina. V málo známém dokumentu se uvádí, že bude nutné sáhnout k částečnému uzavření ulice Vlastina, případně k jejímu uvedení do jednosměrného provozu.
Jak připomíná Rybář ve zpravodaji liboc.info, součástí dokumentu je i popis vzniku nové vysokokapacitní křižovatky, propojující Evropskou ulici se sídlištěm Dědina „přes klidovou zónu ulic U Silnice, Navigátorů, Pod Cihelnou a Nová Šárka."
Magistrátní dokument uvádí, že nová kapacitní křižovatka, která má v budoucnu propojit Evropskou ulici se sídlištěm Dědina je prostou reakcí na možné dopravní změny v ulici Vlastina po případném prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu.
„Její výstavba je motivována snahou udržet dopravu v lokalitě v klidu," píše se mimo jiné ve více než čtyřsetstránkovém dokumentu.
Někteří obyvatelé Liboce a Dědiny jsou ale jiného názoru. Podle libockého občana Jana Rybáře je z přiložených map zřejmé, že křižovatka má vést dopravu skrze území, které je ve stávajícím územním plánu označeno za výhradně obytnou zónu a stát se základem pro výše zmíněnou dopravní tepnu, vedoucí dopravu přes Liboc.
Z dopisu pro primátora
„Magistrátní dokument počítá se zásadním nárůstem automobilového provozu nejen v okolí budoucí křižovatky, kde nyní žijí stovky lidí. Doprava zhoustne také na alternativním spojení lokality s centrem, které má vést jižní částí ulice U silnice a dále ulicí Litovickou, Ke Džbánu a Evropskou," píše Rybář na stránkách libockého zpravodaje. Rozporuje zde také další tvrzení, předkládané v dokumentu, dostupném na webu pražského magistrátu. Totiž, že nová silnice přes Liboc nepojme tranzitní dopravu a bude sloužit vesměs tamním obyvatelům. A nákresy na přiložených mapách mu dávají zapravdu. „Jaké bude nejrychlejší dopravní spojení například z Vypichu na výpadovku směr Kladno, Slaný? Jak se nejrychleji dostane řidič ze Smíchova na letiště? Jednoznačná odpověď zní: krásnou zkratkou z tunelu Blanka směr Vypich, Libocká, U Silnice, Evropská. Tedy přes novou silnici a křižovatku," uvádí Rybář.
„Nová tranzitní trasa bude pohodlně dostupná ve směru letiště Kladno. Prostý pohled na mapu naznačuje, že tato spojnice bude nejrychlejší, nejpřímější a nejpohodlnější, a způsobí tedy nárůst dopravy nejen v Liboci a nejbližším okolí, ale též například v oblasti Petřin a Vypichu. A to vše okamžikem dostavení křižovatky, schované za záměr budování tramvaje z Divoké Šárky na Dědinu Vlastinou ulicí," popisuje dále Rybář v dopise, adresovaném ke konci září letošního roku primátorovi hlavního města.
Pozastavuje se zde mimo jiné i nad tím, že „nová linie tranzitní dopravy i prodloužená tramvajová trať do zastávky Dědinská se v budoucnu zřejmě má stát zásadní dopravní spojnicí pro chystaný developerský záměr přestavět stávající vojenské objekty mezi Dědinou a Ruzyní na moderní městskou čtvrť pro více než deset tisíc obyvatel.