Celkem podnik nakoupil 60 vozů. „Rozhodně s nimi počítáme do provozu. Každý měsíc by se měly dvě z nich vrátit na tratě," řekl Ďuriš.

Tramvaje dlouhodobě trápila závada na podvozku. DPP se proto s dodavatele, Škodou Transportation domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám – vadnou část podvozku zaměstnanci podniku vyříznou a navaří tam součást novou. „Náklady navíc to pro nás prakticky neznamená, oprava bude hrazena ze strojního pojištění," řekl Ďuriš.

S odprodejem se nepočítá

V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat. S tím ale v současné době nepočítá. „V zhledem k situaci na Ukrajině a obecně na východě, nemáme v současné době žádnou dohodu o prodeji těchto tramvají," řekl Ďuriš.

Podnik podle ředitele nyní pracuje také na úpravě vnitřních dispozic tramvají. Interiér chce podnik přestavět v prostřední a poslední části tříčlánkové tramvaje. Jakmile bude dokončen první vůz, chce DPP o změnách diskutovat s cestujícími, kteří si na nepohodlné uspořádání v minulosti často stěžovali.

Tramvaj Škoda 14T, která může jet až šedesátikilome­trovou rychlostí, měří 31 metrů. Má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.

Čtěte také: Dopravní podnik začne s přestavbou vnitřního prostoru tramvají 14T