Podle jízdních řádů jelo dopoledne podle Drápala asi 80 procent spojů, desetina jela dříve. „To je velmi dobrý výsledek na pracovní den," řekl. Krátkodobé komplikace zaznamenal Ropid na Palackého náměstí, kde se podle Drápala „štosovaly" tramvaje. Situaci v místě ale komplikuje oprava vodovodu ve Vyšehradské ulici a s tím spojená výluka.

Podle primátorského náměstka Josefa Noska (ODS) se nepotvrdily obavy z možného zkolabování MHD. „Velmi rád bych tímto poděkoval všem cestujícím za trpělivost a za racionální přístup k novinkám. Nevznikly zmatky, autobusy i tramvaje jezdily po svých trasách tak, jak mají," uvedl Nosek. Problémy podle dopravního podniku nebyly ani v sobotu, kdy změny MHD začaly platit.

Vyšší počet dotazů zaznamenal dnes dopravní podnik na své informační lince. Podle Anety Řehkové z tiskového oddělení podniku pracovníci do 13:00 vyřídili 416 telefonátů, za celou neděli to bylo o 60 více a průměr za srpen činil 333 hovorů denně. „Vytížení je opravdu maximální. (…) Operátoři jsou stále obsazení," sdělila Řehková. Nejvíce se ptají lidé z Prahy 4, Horních Měcholup a Petrovic. Podle Řehkové se zhruba polovina lidí ptá na konkrétní změny, další dotazy směřují například na tarif. Lidé se ale také ptají, proč byly změny vůbec zavedeny.

Většina cestujících se na změny zřejmě připravila. Lidé na zastávkách pečlivě sledují jízdní řády a radí si navzájem. Podle zpravodajky ČTK, která jela dopoledne tramvají číslo 16 z Nuslí, řidič tramvaje ochotně cestujícím vysvětloval novou trasu linky. Cestující podle další zpravodajky ČTK využívali i nové a změněné autobusové linky, které jezdí na smíchovské nádraží. Nově tam zajíždí linka 118 ze Spořilova a cestující mohou využít i novou linku 105, která jezdí okružní trasou k barrandovským ateliérům.

Změny v hromadné dopravě v hlavním městě odmítá pražská organizace ČSSD, považuje je za naprosto nepřipravené a nezvládnuté včetně jejich komunikace vůči občanům. Sociální demokraté proto dnes iniciovali petici, jejímž primárním cílem je zařadit projednání uvedených změn na zastupitelstvu hlavního města. „K tomu je potřeba 1000 podpisů, které se podařilo nasbírat během několika hodin," sdělil dnes pražský zastupitel Karel Březina. Na zastupitelstvu bude chtít ČSSD vysvětlení změn a požadovat jejich revizi na základě připomínek od městských částí, odborníků i občanů.

Změna jízdního řádu zavedla 38 páteřních autobusových linek, takzvaných metrobusů, které mají ve špičce interval maximálně šest až osm minut. K metrobusům cestující svážejí běžné a minibusové linky. Nově jezdí také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplňují čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky jedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí.

Tam, kde autobusy jezdí zároveň s tramvajemi a metrem, jsou autobusové linky omezeny a lidé musí více přestupovat. Zrušeny jsou tramvaje číslo 15, 19 a 21.

Dopravní situaci v Praze jsme sledovali on-line zde