Provoz všech linek metra stojí Prahu více než pět miliard ročně, v roce 2014 to má být zhruba 5,7 miliardy korun.

Radní Pařízek řekl, že odhadované náklady na provoz nových stanic jsou srovnatelné s jiným podobně dlouhým úsekem metra. To potvrdil Procházka, šéf organizace Ropid, která plánuje trasy a jízdní řády. "Je to necelá půlmiliarda, a to včetně přizpůsobení povrchové dopravy," uvedl.

Souběh povrchové dopravy a metra

Pro povrchovou dopravu bude nový úsek znamenat, že budou zrušeny takzvané souběhy povrchových linek a metra. Pokud by to Praha neudělala, provoz pražské MHD by se prodražoval.

Účet za stavbu metra z Dejvic do Motola má být maximálně 22,5 miliardy korun. Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš ovšem tvrdí, že konečná částka se bude pohybovat kolem 21 miliard korun. Praha ke konci roku prostřednictvím dopravního podniku vyplatila za stavbu metra A do Motola více než polovinu nákladů, přesně 11,6 miliardy korun.

Stavební část prodlouženého metra včetně stavby výtahů a eskalátorů má být podle smluv dokončena v listopadu. Zkušební provoz by měl začít na přelomu let 2014 a 2015. Kompletní a přesný harmonogram budou mít magistrát a DPP hotov v druhé polovině letošního února.

Nově budovaný úsek metra A je dlouhý 6,1 kilometru a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.