Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skandální opencard. Karta za miliardu končí

Praha - Zhruba tři stovky milionů. Tolik měl v následujících dvou letech stát další provoz pražské tramvajenky opencard. Sumu po hlavním městě požadoval výhradní držitel licencí a provozovatel opencard - společnost eMoneyServices (EMS).

6.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

„Taková nabídka je pro město nepřijatelná," vzkázal odpoledne primátor Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09). Magistrát podle něj záhy začne připravovat otevřené výběrové řízení na dodavatele zcela nové karty. Pravděpodobně to znamená, že kontroverzní projekt z dob vlády primátora Pavla Béma, který daňové p oplatníky zatím stál přibližně 1,2 miliardy korun, definitivně končí.

Připomeňme, že opencard aktuálně používá asi 1,2 milionu lidí. Podle některých scénářů firma EMS může zajistit provoz opencard už pouze po dobu jednoho měsíce. To, že softwarová podpora karty končí 15. června potvrdil také zástupce EMS Martin Opatrný. 

Pokud by se Praha s EMS nedohodla ani na případném prodloužení podpory, pak by cestující pražskou MHD museli přejít na papírové kupony. Podle zástupců Prahy by ale EMS měla zajistit provoz opencard právě do doby, než Praha ve veřejném tendru vybere dodavatele nové karty, což může podle nejoptimističtějších odhadů trvat minimálně rok.

Nová „karta Pražana"

Připomeňme ale, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nedávno zrušil veřejný tendr na firmu, která měla připravit soutěž o novou „kartu Pražana." Navíc za podobný krok, tedy za prodloužení smlouvy s držitelem práv k opencard bez řádné soutěže hrozí současnému i bývalému vedení Prahy soudní žaloba.

Občanské sdružení Oživení v pondělí upozornilo, že oslovilo potenciální poskytovatele služeb, kteří jsou schopni nahradit dosavadní systém dopravní čipové karty v případě, že by se Praha nedohodla s EMS na další spolupráci. Většina firem prý uvedla, že je schopna dodat Praze nový kompletní systém dopravní čipové karty s více funkcionalitami, než má současná opencard.

„Finanční náklady na nové řešení se pohybují v rozmezí 20 až 60 miliónů korun. Cena se liší v závislosti na nabízených službách - od klasických dopravních karet až po využití karet bankovních. Odkupovat část EMS za 50 až 80 miliónů a investovat další desítky či stovky miliónů do provozu a vývoje, považuje Oživení za nesmyslné řešení v rozporu s postupem řádného hospodáře," zmínil předseda sdružení Martin Kameník. 

Autor: Jakub Krupka

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman se samopalem a svou oblíbenou Becherovkou.
4 4

Zeman má nový samopal s Becherovkou. Na novináře

Používání elektronických zařízení při jízdě. Ilustrační foto.
5

Mobil za volantem? Nedoplatíte se. Německo zvyšuje pokuty

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

VIDEO: Člen komise agitoval ve volební místnosti za Blok proti islamizaci

Místopředseda volební komise v Pardubicích vítal voliče v tričku s přeškrtnutou mešitou.

Ze zákulisí: Podívejte se, jak Deník „upekl“ předvolební superdebatu

/VIDEO/ Zajímá vás, co se dělo v zákulisí, než desítka volebních lídrů nastoupila před kamery? Podívejte se na desetibodový recept, jak upéct předvolební superdebatu krok za krokem.

Ve Zlíně řádí semaforový fantom. Hazarduje se životy lidí

Prosím o opravu otočeného semaforu v ulici Díly I, zní nezvyklá žádost paní Lídy. Představte si, že přijedete na křižovatku. Signál na semaforu svítí, vy na něj ale nevidíte. Někdo jej totiž právě takto otočil, a tak nevíte, jestli můžete do křižovatky vjet, či ne.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení