Ze zadání vyplývá, že cílem opravy je odstranit na viaduktu místní omezení rychlosti, zvýšit kapacitu trati a přizpůsobit ji limitům pro hluk a vibrace. „Stavba je úzce provázána s modernizací trati Praha – Kladno, kterou umožňuje následně realizovat. Snahou je maximálně zvýšit současnou traťovou rychlost," napsala SŽDC.

Oprava se několik let odkládala

Při rekonstrukci se mají podle serveru E15.cz také odstranit nepůvodní vestavby a přístavby viaduktu. Oprava se podle serveru několik let odkládala, o jejím zahájení mluvil už v roce 2012 tehdejší ředitel SŽDC Jiří Kolář. Náklady tenkrát odhadoval na 800 milionů korun.

Z centra na letiště to potrvá půl hodiny

SŽDC chce současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Nově má vzniknout odbočka na letiště. Po trati by se po rekonstrukci měli cestující z centra města na letiště dostat za méně než půl hodiny.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má most po inženýrovi Aloisi Negrellim, který řídil jeho stavbu.

Čtěte také: Auta, či kultura? Okolí viaduktu budí emoce