Komunikace by tak místo od napojení u Říčan přes Běchovice a Černý most a Suchdol vedla dále od města a obcházela z východu Úvaly, Zeleneč a na severu se blížila ke Kostelci nad Labem a Libčicím nad Vltavou.

Současná plánovaná varianta vede podle starostů zastavěnou částí města a postrádá tak smysl. „Byla navržená v šedesátých letech minulého století. Od té doby se ale město významně rozrostlo. Vést kamiony městem je ale špatně," uvedl Hejl. Podle něj ale současné vedení ministerstva a Ředitelství silnic a dálnic nechce o regionální variantě slyšet a prosazuje stavbu v původní podobě.

Regionální varianta vyjde levněji

Podle Hejla je sice regionální varianta delší, kvůli tomu, že ale jde o nekomplikovanou stavbu v polích, vyjde nakonec laciněji. Nebude totiž nutné stavět tunely a tolik mimoúrovňových křížení, které si naopak vyžádá stavba okruhu v zastaných částech Prahy.

Rovněž by tato varianta narážela na menší odpor lidí, přestože i proti ní by pochopitelně vystupovali majitelé domů v jejím okolí. V konečném důsledku by ale byla snáze prosaditelná, u­vedl.

Problémy s přípravou stavby provází nedokončené části pražského okruhu dlouhodobě. V současnosti se jedná o nutnosti zpracovat nové posouzení stavby na životní prostředí (proces EIA) na pokračování komunikace mezi dálnicemi D1 a D11, která vypadla ze seznamu prioritních staveb, pro které chce Česko vyjednat v EU výjimku.

V úterý oznámila v primátorka Prahy Adriana Krnáčová, že se kvůli jeho navrácení mezi priority obrátí dopisem přímo na Evropskou komisi.

Čtěte také: Praha bude žádat EU o vrácení okruhu mezi prioritní stavby