Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Taxikáři navrhují v Praze maximální ceny podle třídy vozu

Praha - Taxikáři navrhují v Praze rozdělit maximální ceny podle třídy vozu. Cena za kilometr jízdy by se u různých typů aut měla lišit až o deset korun, nástupní sazba o 30 korun. Informoval o tom mluvčí Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) Daniel Tarljovski. Magistrát s řidiči taxi jedná o zvýšení stanovené maximální ceny z nynějších 28 korun, na cílové částce se zatím neshodli.

16.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Libor Plíhal

Podle úřadu jsou požadavky na cenu 38 až 45 korun za kilometr nepodložené, řidiči zase považují návrh na 32 korun za nákladovou cenu bez zisku.

Pro vozy nižší střední třídy navrhují taxikáři nástupní cenu 50 korun, za kilometr jízdy 40 korun a za minutu čekání šest korun. Auta střední třídy by měla nástup o 15 korun dražší a kilometr dražší o pět korun, vyšší střední třída pak nástup za 80 korun a kilometr jízdy za 50 korun. Cena čekání by se zvedala s vyšší třídou o kilometr.

„Tyto ceny by platily pouze pro vozidla pro maximálního stáří osmi let. Pokud by provozovatel po uplynutí této doby s vozidlem dál provozoval taxislužbu, musel by maximální cenu ponížit o jednu třídu níže," píše se v dokumentu, který zástupci taxikářů předložili magistrátu.

Podle dokumentu je mezi zhruba 4500 vozidly pražských taxislužeb 1179 vozidel Škoda Octavia, které taxikáři uvádějí jako typické představitele nižší střední třídy, a 1112 aut Škoda Superb, která řadí mezi střední třídu. Více je také vozů Mercedes Benz (457), Volkswagen Passat (316), Audi typu A (208) a Fordů Mondeo (167).

Místo dvaceti korun až padesát

Průměrná cena za kilometr, kterou platí zákazníci taxi v Praze, se nyní pohybuje kolem 20 korun. Taxikáři odhadují, že po úpravě maximální sazby by se reálné ceny zvedly na 26 až 32 korun pro jízdy realizované přes dispečinky a 35 až 50 korun pro jízdy sjednané na ulici. Podle nich až 80 procent objednávek vyřizují dispečinky, deset procent zákazníků obslouží vozidla bez taxametru a deset procent zakázek se dohodne na ulici.

Magistrát a taxikáři dál debatují o podobě připravované novely zákona a vyhlášky týkající se taxislužby. Zástupci taxikářů by měli přijít s návrhy týkající se standardů, tedy mimo jiné toho, jaká budou pravidla pro oblečení řidičů a označení vozidel. Zkoušky z jazyka a z místopisu, kvůli kterým opakovaně protestovali, zůstávají sporným bodem. Diskusi o zkouškách chce Praha znovu otevřít poté, co s taxikáři dojedná standardy.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.

Návrh maximální ceny dle kategorie vozu
třída vozu nástup 1 km po Praze 1 min čekání

nižší střední třída 

50,- 40,- 6,-
střední třída 65,- 45,- 7,-
vyšší střední třída + vícemístná  80,- 50,- 8,-
Zdroj: Asociace koncesionářů v taxislužbě

Autor: ČTK

16.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Irácká armáda vtrhla do Kirkuku.
17

Irácký Kurdistán pozastavil přípravu voleb, v oblasti sílí spory

Ilustrační foto.
10

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

VIDEO: V Ostravě padl rekord. Tatrovka se vydrápala na kovové monstrum

/FOTOGALERIE/ Podívaná, z níž se tajil dech a běhal mráz po zádech, se ve středu odpoledne naskytla návštěvníkům Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.

Lidé možnost nákazy virem HIV stále podceňují

V Česku žije podle průzkumu Státního zdravotního ústavu z konce srpna tohoto roku 3087 osob s diagnózou HIV. Navzdory neustálému nárůstu počtu případů nákazy virem HIV, který způsobuje smrtelnou chorobu AIDS, se lidé v České republice nemoci neobávají.

Hasiči nacvičovali záchranu zaklíněného člověka. Zpod trolejbusu z kovošrotu

/FOTOGALERIE/ Zvedání několikatunového trolejbusu si vyzkoušeli hasiči v brněnském kovošrotu. Pracovníci všech směn ze stanic Brno-město si tak nacvičili náročnou činnost. Rychlost jejich zásahu totiž jednou může zachránit lidské životy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení