Urbanisté z IPR by rádi opravě vozovky dali ráz komplexní revitalizace a namísto pouhé opravy vozovky chtějí celkové architektonicko-dopravní řešení. „Správa komunikací navrhla plán rekonstrukce a naše městská část na tomto rozhodnutí spolupracovala. Logicky jsme očekávali, že IPR se už tehdy zapojí. IPR se však nyní rozhodl, že prověří, zda je možné dát této akci jiný rozměr, než jen rekonstrukce povrchu komunikace," uvedla mluvčí Prahy 3 Iva Vojtková.

Stávající projekt podle mluvčí správy komunikací Barbory Liškové zabral hodně času a vyjednávání. „Projektová dokumentace rekonstrukce ulic Koněvova a Husitská se zpracovává třetím rokem a po složitých jednáních jsme vytvořili kompromisní řešení," uvedla. Projekt se podle ní snažil sladit potřeby chodců, cyklistů a řidičů. „Dbali jsme i na bezbariérovost a bezpečnost, například ve formě zkrácení přechodů. V neposlední řadě je také navrženo zlepšení podmínek pro MHD," doplnila.

Snížení počtu parkovacích míst

S urbanisty podle Liškové nejsou ve sporu a jejich připomínky po jednání do projektu zapracují. „IPR nyní studuje projektovou dokumentaci a pokud bude mít technicky, právně i finančně realizovatelné další náměty, TSK je zapracuje do připravované dokumentace a podle výsledku následného projednání s orgány státní správy realizuje," uvedla. Dodává však, že se to samozřejmě podepíše na jistém zpoždění rekonstrukce.

To se příliš nelíbí vedení Prahy 3, která je spokojená s projektem správy komunikací. „Projekt TKS je vyhovující. Jde spíše o to, že TSK mělo jako zadání rekonstrukci, proto k celému projektu přistupovalo realističtěji, v rámci finančních možností," uvedla místostarostka třetí městské části Lucie Vítkovská (ODS).

Podle Vojtkové je potřeba opravu úseku vyřešit co nejrychleji kvůli špatnému stavu vozovky. Trojce se nelíbí ani snížení počtu parkovacích míst, které by IPR rád prosadil. „Radnice nemá problém s některými inovacemi, ale zásadní problém spatřuje v časovém horizontu a ve snížení počtu parkovacích míst. Po dohodě s TSK dle platného projektu počítal zhruba se dvěma stovkami míst, IPR navrhuje snížení jejich počtu na sto. Takové omezení by mělo velký vliv na pozastavení oživení ulice a poškodilo by to především místní obchody," uvedla.

Dlouhodobě nevyhovující stav ulic

Podle institutu však stávající projekt neřeší celkový stav ulic, který považují za dlouhodobě nevyhovující. „Chtěli bychom ulici pojmout víc koncepčně, než jenom konzervovat stávající nevyhovující stav," řekl k tomu mluvčí IPR Adam Švejda. Institut proto do projektu plánuje zapracovat obecné zásady, které prosazuje. Mezi ty patří například zmenšení plochy vozovek ve prospěch chodníků, větší výsadba zeleně, zrušení zábradlí a větší prostupnost veřejných prostranství či omezení reklamy.

Příští týden by mělo proběhnout o rekonstrukci jednání, které svolal náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD), do jehož kompetence TSK spadá. Ten by rád celý projekt pojal kompromisně. „Obě ulice by se měly podle mého názoru zrekonstruovat takovým způsobem, aby zde vznikl předpoklad pro vznik reprezentativních městských bulvárů, na kterých bude pulzovat život, budou zde solidní restaurace, kavárny a obchody, tedy občanská vybavenost pro obyvatele z okolí," uvedl.

Zároveň by ale podle něj měly obě ulice zůstat dostatečně průjezdné pro automobily, i když mírnému omezení se nebrání. „Je možné rozumné zklidnění obou ulic, při kterém se najde optimální řešení parkování, průjezdnost autobusů, bezpečnost chodců a podobně. Jsem ale přesvědčen, že neexistuje žádný důvod, aby se z této městské části stala jakási pokusná laboratoř pro experimenty," zakončil s tím, že nesouhlasí ani s dalšími cykloopatřeními, protože podél úpatí Vítkova vede cyklostezka.

Co chce Institut plánování a rozvoje- více zeleně, méně parkovacích míst, širší chodníky, pruh pro cyklisty, nezapouštět autobusové zastávky do chodníků, napojení na cyklostezku pod Vítkovem, zrušit ostrůvky na přechodech