Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V nočních tramvajích v Praze vzrostl počet cestujících na 30 tisíc

Praha - Počet cestujících v pražských nočních tramvajích za tři roky vzrostl. Loni v listopadu jejich počet proti podzimu roku 2012 stoupl o 9000 a noční tramvaje využívalo 30 tisíc lidí. Ukázal to průzkum organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Podle magistrátu je důvodem zkrácení intervalu nočních spojů z 30 na 20 minut.

28.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Vít Šimánek

Novinářům to ve středu řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a ředitel Ropidu Petr Tomčík. Noční autobusy využívá 10.200 lidí. Interval Praha zkrátila na podzim. „Listopadový průzkum potvrdil, že posílení dopravy bylo správným krokem. Noční tramvaje používá oproti předchozím letům o 42 procent lidí více," řekl Dolínek.

Ropid napočítal v roce 2006 zhruba 20 tisíc cestujících, v roce 2012 to bylo 21 tisíc a loni v listopadu zmíněných 30 tisíc.

Nejvy­tíženější byla linka číslo 54 z Lehovce na Sídliště Barrandov, kterou využilo 4200 lidí. Druhou nejvytíženější byla linka 51 z Divoké Šárky na Radošovickou v Praze 10 s 4100 ces­tujícími a třetí místo obsadila linka 59 z Řep do Hostivaře, kterou využilo 3900 lidí. Podle Dolínka přibylo cestujících, ale pořadí vytíženosti linek je stále stejné.

V rámci nočních autobusů k nárůstu cestujících oproti sčítání před třemi lety nedošlo. V obou případech Ropid napočítal 10.200 cestujících – v roce 2009 to bylo 9700 cestujících. Nejvytíženější je linka 511 z Čakovic na Nádraží Hostivař, využívá ji 2700 lidí. Nejméně vytěžovanou je 510 ze Sídliště Stodůlky do Písnice, jezdí jí asi 1400 cestujících.

Změny budou od července

Ropid nyní výsledky průzkumu analyzuje. „Naši projektanti na základě těchto dat navrhnou případné úpravy tramvajových, případně i autobusových linek, abychom docílili rovnoměrnějšího vytížení jednotlivých vozů," řekl Tomčík.

Ropid v současné chvíli připravuje kampaň, ve které chce oslovit cestující v souvislosti s chystanými změnami MHD, jež mají začít platit od 1. července. Na tramvajových zastávkách se objeví otázky, na které mohou cestující odpovědět. Své podněty a odpovědi mohou zasílat na adresu tramvaje@ropid.cz nebo na adresu Ropidu v Rytířské ulici 10.

Výrazné změny v MHD provedlo město naposledy v roce 2012. Tehdy přesměrovalo většinu linek, některé byly zrušeny. Proti změnám se zvedla vlna nevole z řad cestujících i jednotlivých radnic, které si navíc stěžovaly, že jejich připomínky město i Ropid ignorovaly.

Čtěte také: Velká tramvajová revoluce: méně linek, častější spoje?

Autor: ČTK

28.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT