Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výstavba nové trasy metra D? Pražský příběh bez konce

Praha - V pořadí čtvrtá trasa metra D nadále zůstává pouze na papíře. Například obyvatelé Libuše a Písnice se nedočkají ani prodloužení tramvajové trasy z Modřan. Právě ta měla sloužit jako náhradní řešení povrchové dopravy do doby, než se „déčko" postaví. V podstatě jedno řešení vylučuje druhé a vyvolává tak řečnickou otázku proč za nemalé peníze budovat novou tramvajovou trať, když se v místě plánuje minimálně trojnásobně nákladná výstavba metra.

19.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

Na novou trasu, která měla spojit náměstí Míru, Vršovice, Pankrác a Novodvorskou, tak mohou Pražané prozatím zapomenout. Stavět se nezačne dříve než v roce 2020. Tedy alespoň podle někdejšího primátora Bohuslava Svobody. Ten zastavil i veškeré přípravné práce, protože v roce 2020 údajně může být stavební technologie natolik jiná, že přípravné práce přijdou vniveč.

Nové vedení magistrátu se ústy mluvčí Terezy Králové vyjádřilo , že Metro D je nyní ve fázi žádosti o územní rozhodnutí s tím, že toto se odhaduje, že bude vyřešeno do konce tohoto roku. Poté se bude řešit dokumentace k získání stavebního povolení. „Finance jsou vyčleněny na kompletní projektovou dokumentaci, která je podmínkou pro získání dotací z Evropské unie," doplnila Králová.

„Těžko nyní hodnotit, jak se situace kolem plánované trasy metra bude vyvíjet. Co vím už naprosto jasně, že v úsilí řešit dopravní situaci našeho obvodu určitě nepolevíme," poznamenal starosta Libuše Jiří Koubek. Tamním obyvatelům tedy dosud nezbývá nic jiného, než nadále vnímat rachot kamionové dopravy a průjezd tisíce jiných aut. O zamořeném prostředí nejen Libušské ulice ani nemluvě. Magistrát si přesto nechal vypracovat studii, podle které je v současné situaci ekonomicky nejlevnější variantou vybudovat čtyři stanice metra D s přestupním uzlem ve stanici Dejvická.

„Vzhledem k tomu, že ražba tunelu prodloužení metra A, která byla dokončena v listopadu roku 2012, probíhala rychleji, než byl časový plán, je nejoptimálnější variantou v ražbě pokračovat a vytvořit tak ze stanice metra Dejvická přestupní uzel," vysvětluje Jiří Chrástil, tiskový mluvčí společnosti, která studii prováděla. Původní plán trasy metra D zahrnoval 10 stanic: Depo Písnice Písnice Libuš Nové Dvory Nemocnice Krč Nádraží Krč Olbrachtova Pankrác (C) Náměstí Bratří Synků Náměstí Míru (A). Vzhledem k finanční náročnosti projektu byl ale koncept přepracován právě na výše uvedenou variantu. O tomto projektu se přesto nadále uvažuje.

Když ne nová trasa metra, tak aspoň tramvajové zastávky. Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, se chystá v rámci rekonstrukcí tratí je vybudovat. Ty by měly vzniknout poblíž stávající stanice I. P. Pavlova a v Poděbradské ulici. V rámci rekonstrukce Bělehradské ulice by mezi Otakarovou a I. P. Pavlova měla vzniknout nová zastávka Otakarova, která bude na začátku Bělehradské ulice. Zlepšil by se tak přestup mezi jednotlivými linkami v rámci zastávky Otakarova.

Autor: Petr Štrompf

19.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volby v Praze.
2 12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Miroslav Sládek v létě 2016 v Ústí nad Labem
13

V Chomutově zatkli republikána Sládka. Kvůli nepovolené kampani

Jan Kysela: Zeman a Babiš chtějí všechno, jen plusy a žádné minusy

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Včera a dnes rozhodujeme o složení sněmovny, potažmo vlády. Za necelé tři měsíce si zvolíme prezidenta. Jaký vliv to bude mít na český ústavní pořádek a mělo by dojít k úpravě základního zákona České republiky? O tom Deník mluvil s ústavním právníkem, profesorem Janem Kyselou.

Zmanipulovat volby? Je to nesmysl a místní hysterie, říká starosta Krupky

Trenér rozdával cesťáky fotbalistům, někdo na něj zavolal kriminálku, že jim dává upravené volební lístky. 

Barák na odstřel kvůli nájemníkům a očekávaná vražda: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 20. října 2017.

Nové léky nejen na srdce. Čekání na ně bude ještě delší

/INFOGRAFIKA/ Důvod? Výrobcům už nejspíš nebude stačit, že doloží, jakému procentu pacientů jejich pilulky zachrání život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení