Lásku k cestování podědila Lucie Čambálová po mamince a babičce. „U nás se neutrácely peníze za věci, ale za zážitky,“ vzpomíná. A tak zatímco její vrstevnice malovaly princezny, ona kreslila únikové cesty z letadel, návrhy prázdninových resortů a mapy ostrovů. V deseti letech se rozhodla, že jednou bude mít vlastní cestovku ČambiTour a leteckou společnost ČambiAir.

O třináct let později si první sen začala plnit. „Tehdy už jsem toho procestovala poměrně dost a radila lidem z vlastní zkušenosti, kam mají vyrazit,“ vypráví, jak vznikla myšlenka začít podnikat v cestovním ruchu.

Paní Zdena se svým manželem Ramónem v jejich restauraci ve vesnici Fredes
Češka proslavila hospodu ve španělském zapadákově. Vaří guláš a houbovku

Zanedlouho založila živnost a začala nabízet cestovní poradenství. „V zahraničí je tahle služba poměrně rozšířená, označuje se jako travel consulting. Klientům doporučíte zajímavá místa v cizině a najdete vhodné místo k pobytu. Neobnáší to ale realizaci samotné cesty,“ vysvětluje.

Zájem o poradenství byl

Češi nebyli zvyklí platit za služby nad rámec ceny zájezdu. Proto se rozhodla založit cestovní agenturu a fungovat jako provizní prodejce cestovních kanceláří. „A najednou to šlo. Poradenství od té doby nabízím jako standardní službu k zájezdům zdarma,“ popisuje Lucie.

Kromě klasických zájezdů zajišťuje cestovní agentura Lucie Čambálové i různé zájezdy na míru včetně luxusních dovolených nebo pobyty v privátních vilách. Vloni oslavila deset let existence a přes pět tisíc obsloužených klientů.

Lucie Čambálová na dohled sopky Arenal na KostariceLucie Čambálová na dohled sopky Arenal na KostariceZdroj: se svolením L. Čambálové

Na nedostatek poptávek si nemůže stěžovat ani v současné době, kdy domácnosti bojují s inflací a drahými energiemi. „Cestuje se pořád. Mám pocit, že lidé žijí víc tady a teď a peníze chtějí utrácet za zážitky,“ říká.

Láska k sopkám

A co dělá ČambiTour úspěšným podnikem? Podle majitelky cestovky hlavně skvělí lidé ve firmě, osobní přístup ke klientům a hromada cestovatelských zkušeností. „Konkurence je v cestovním ruchu obrovská. Je třeba se něčím odlišit a získat si klientovu důvěru. Proto si na každého uděláme čas, zjistíme, co má rád, jaké má priority a co od dovolené očekává,“ líčí. A dodává, že každý dobrý prodejce musí mít cestovatelskou duši a být i trochu psycholog.

„Žiju si svůj sen, práce je moje vášeň. Je to štěstí a vlastně zároveň i prokletí. Dávám do toho všechno, a to mě někdy vyčerpává. Odpočinu si, až když sednu do letadla a vypnu telefon. Doma ho zatím odložit neumím,“ prozrazuje..

Rostislav alias Rosco Jergl původem z Ostravy provozuje na španělském ostrově Mallorca spolu se dvěma kolegy restauraci a bar 3 Chicos. Hitem je české pivo, ale i guláš nebo smažený sýr.
Oblek vyměnil za kraťasy. Čech na Mallorce točí pivo ke guláši, hitem je smažák

Kdo by hádal, že Lucie jezdí lenošit na bohem zapomenuté pláže, hádal by špatně. Její oblíbené cíle jsou aktivní sopky. A také se věnuje extrémním sportům. „Baví mě via ferraty, wakesurfing, kiteboarding nebo klasický surf. Aktuálně se snažím přeprat svůj strach z pádu na beton a učím se na surfskatu,“ říká žena, co žije cestováním i adrenalinem.

Tím největším motivátorem je pro ni ale čtyřletá dcera Natálka. „Baví mě jí ukazovat svět – a světe, div se, miluje sopky,“ směje se.