Jestli něco této sympatické Jihočešce nechybí, pak je to odvaha. Aby pronikla do světa financí, marketinku a businessu, neváhala opustit rodnou zemi a odjela studovat do Londýna. „Brala jsem to jako příležitost naučit se, jak věci fungují na mezinárodní úrovni, zároveň poznat lidi z různých koutů světa a v neposlední řadě se naučit jazyk na úrovni rodilého mluvčího,“ vysvětlila Kateřina Váchová.

Všude, kde byla, se snažila vnímat, co se prodává, jak zde lidé přistupují k přírodě. Nebylo dne, aby nad něčím takovým nepřemýšlela, nebo si nedělala malé výzkumy ve své hlavě. Nikdy zkrátka o cestování nesmýšlela jako o dovolené, ale jako o příležitosti načerpat nové inspirace.

„V poslední době často slyším, že bych jako ekologická aktivistka měla upustit od létání, ale bohužel, létání nezamořuje naši planetu ani zdaleka tolik, jako například odpad jídla, používání lednic anebo produkce rýže. Ale bylo by skvělé, kdybychom my lidé dokázali vymyslet ve vztahu k přírodě přátelštější způsob cestování,“ řekla Kateřina.

A jak se odhodlání zachránit přírodu projeví v jejím podnikání? „Chceme tvořit z materiálů, které jsou eco-friendly, budeme používat látky z recyklovatelné bavlny,“ podělila se o své vize Jihočeška, která nyní žije ve Velké Británii. Jenže i Katka poznala na vlastní kůži, jak dlouhá může být nakonec cesta od představy k samotné realizaci. I její sny pozastavila loni v květnu pandemie. 

Těžké měsíce

„První měsíce byly těžké. Bylo obtížné sehnat jídlo, lockdown trval přes dva a půl měsíce. Londýn se stal městem duchů. Nechtěla jsem ale plýtvat časem, chtěla jsem dělat něco produktivního,“ uvedla. A tak se vrhla na studium jógy. To také úspěšně ukončila a na podzim loňského roku založila YUGA Platform, která nabízí hodiny jógy přes aplikaci Zoom.

„Od ostatních se odlišujeme především tím, že jsme schopni nabízet jógu v několika světových jazycích,“ přiblížila „Hlubočanda“, která platformu založila se svou kamarádkou.

Katka mluví kromě angličtiny také německy, francouzsky a teď i španělsky. „Díky znalosti jazyků se lépe orientuji ve světě v různých situacích a disciplínách. Každá kultura vnímá svět trochu jinak a porozuměním jazyku nám dovolí do daného vnímání proniknout,“ myslí si.

Největší výzvou je pro Káťu dle jejích slov zakládání společnosti v zemi, ve které nemá s podnikáním absolutně žádné zkušenosti. „Hodně věcí se musím učit za pochodu, obzvlášť pokud je mým cílem mít co nejnižší náklady,“ uzavírá rozhodně slečna z jihu Čech.

ŽIVNOSTNÍCI TO NEVZDÁVAJÍ. Deník se příběhům živnostníků a tomu jak (ne)zvládají současnou situaci pozorně věnuje na svých stránkách i na webu https://www.denik.cz/podnikani/. Pište nám na e-mail zivnostnici@denik.cz své příběhy a zkušenosti se současnou situací.