V poslední době se o to postarala například skupina Coloseum, která v současnosti vstupuje na český trh s konceptem nového kavárenského řetězce. Ponese název „Caffé Pascucci“ a jak říká výkonný ředitel skupiny Vladimír Bureš, jde o franšízový projekt italského původu.

Skupina Coloseum uzavřela se stejnojmennou italskou kavárenskou síti desetiletou smlouvu, v níž vystupuje jako master franšízant, což znamená, že jednotlivé licence bude prodávat dále. První kavárna vznikla v dubnu v Dušní ulici v Praze, další budou následovat.

V následujících pěti letech plánuje Coloseum otevření asi padesáti provozoven po celé republice.

Výhodou zavedeného italského konceptu podle Vladimíra Bureše je, že franšíza se v žádném případě neváže na určitou prodejní plochu, nýbrž je možné využít ji prakticky v jakýmkoliv prostoru, tedy například i v malé místnůstce, kde se člověk zastaví třeba jen na rychlý šálek kávy, jak tomu zvykem v Itálii. Coloseum se proto výraznější měrou míní prosadit i v okresních městech ČR, ale nevylučuje ani bistra v obchodních střediscích, na nádražích nebo letištích.

„Italská káva je synonymum kvality a jsme rádi, že tento skutečný gastronomický zážitek můžeme teď zprostředkovat i českým spotřenitelům. Caffé Pascucci je zavedenou značkou s více než stoletou historií výroby kávy. Majitelé staví svůj koncept nejen na vysoké jakosti nabízených nápojů a pečiva, ale i na originálním vzhledu kaváren,“ dále Vladimír Bureš.

Součástí interiéru je hezky osvětlený barový pultík i samotná technika, tedy kávovary dodávané další společností z rodinného impéria, XLVI. Ty se montují ručně z různých materiálů a v různých barevných kombinacích, takže jsou prakticky vždy originálem.

Společnost Pascucci sídlí v městečku Monte Cerignone a primárně je výrobcem a distributorem kávy jako takové. Tato tradice sahá do roku 1883, kdy zakladatel firmy Antonio Pascucci zahořel láskou ke kávě. Jeho děti v tomto podnikání vydržely a po světové válce si v rodném městečku otevřeli i rodinnou kavárnu, kde začali používat kávovar, z něhož prýštilo skvělé espresso. Podobní přístroje byly v té době ještě luxusem. V Itálii patří firma mezi deset nejlepších a nejznámějších značek „kávového byznysu“. Udržuje pobočky ve 25 zemích světa.

Italské espresso, italské dezerty

Základním stavebním kamenem kaváren Pascucci je káva z vlastní produkce, přičemž surovinu firma pěstuje jak v Latinské Americe, tak v Asii. Většina úrody pochází z ekologicky obráběných ploch a nese i označení „Fair Trade“, jako doklad toho, že na polích není využívána – či pravdivěji zneužívána – práce dětí.

Kromě základního espressa kavárny řetězce nabízejí i kávu typu moka, filtrovanou kávu, french press, ledovou kávu a další speciality. K nabídce kávy se přidává bohatá nabídka pečiva, jehož některé druhy ovšem v ČR zatím nejsou příliš známe. Uveďme alespoň bonbolini, ciambelline a sicílske cannoli, nebo případně i sendviče. V reklamě bude společnost Colousem pracovat s mottem „Tak to je jiný kafe“!